همشهری آنلاین: اکنون دیگر مشخص شده است که رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر امروز در وین با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار می‌کند.

خبرگزاری اتریش گزارش کرد، پس از این دیدار مشخص خواهد شد که آیا امکان دیدار پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان با ایران برای روز دوشنبه وجود خواهد داشت یا خیر.

هنوز مکان دقیق ملاقات خاویر سولانا و علی لاریجانی اعلام نشده است و فقط از "جایی در وین" سخن گفته می‌شود.

سولانا برای ملاقات با لاریجانی قرار است هواپیمایی را سوار شود که بعدازظهر امروز از بروکسل عازم وین است.

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات، لاریجانی جمعه شب به وین وارد شده است.

پس از آن که اعلام شد سولانا و لاریجانی روز چهارشنبه گذشته با یکدیگر دیدار نمی‌کنند، طرف اروپایی روز جمعه و شنبه محدودیتی فوق‌العاده را در سیاست اطلاع‌رسانی‌اش اعمال کرد.

ایران ضرب‌الاجلی را که شورای امنیت سازمان ملل برای تعلیق بخشی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌اش تعیین کرده بود، نپذیرفته است.

تهران تاکید می‌کند این امر نمی‌تواند پیش‌شرطی برای مذاکرات باشد.

در حال حاضر بحث تحریم‌هایی که بیش از هر کس آمریکا به دنبال وضع آنها بر ایران است باعت شده تا اتحادی میان طرف مقابل ایران در بحث هسته‌ای وجود نداشته باشد.

لاریجانی روز پنجشنبه در مادرید با زاپاترو، نخست‌وزیر اسپانیا دیدار و بر آمادگی ایران برای حل مساله هسته‌ای از طریق گفتگو تاکید کرد.

وی تاکید کرد که تهران به دنبال "مذاکراتی جدی و سازنده" با پنج عضو دایم شورای امنیت به همراه آلمان "درباره تمام مسایل مهمی" است که می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را نیز در بر بگیرد.

کد خبر 3730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز