سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

مهندس " مجتبی هاشمی‌ثمره "، مشاور عالی رییس جمهوری اسلامی ایران عصرامروز سه‌شنبه در دیدار با ژاک شیراک رییس جمهوری فرانسه در محل کاخ الیزه، پیام محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران را تسلم وی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دراین دیدار که به مدت بیش از یک ساعت و نیم به‌طول انجامید، طرفین پیرامون موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای ، بین‌المللی و راههای گسترش همکاری بین دوکشور گفت وگو کردند.

آنان همچنین بر تداوم بیشترگفت وگوها،رایزنی‌ها و بسط همکاریها میان دو کشور تاکید نمودند.

ژاک شیراک ضمن تمجید از فرهنگ و تمدن ایرانی، برجایگاه شاخص جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و آرامش منطقه‌ای تاکید و توسعه روابط و همکاریهای بین دو کشور درزمینه‌های مختلف را بااهمیت خواند.

ژاک شیراک رییس جمهوری فرانسه روز گذشته در هلسینکی پایتخت فنلاند ابراز علاقه کرده بود که با مقام‌های ایران برای حل پرونده هسته‌ای این کشور گفت وگو کند.

در حالی که اغلب کشورهای اروپایی برای حل پرونده هسته‌ای ایران خواهان گفت‌وگو با تهران هستند، اما آمریکا همچنان بر اعمال تحریم علیه ایران تاکید دارد.

جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن صلح‌آمیز خواندن برنامه‌های هسته‌ای خود ، اعلام آمادگی کرده است که برای حل سوء‌تفاهم‌ها با طرف‌های مختلف گفت وگو کند.

کد خبر 4002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز