همشهری آنلاین: نشست نمایندگان 1+ 5 به علت عدم حضور چین لغو شد. این خبر را رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی اعلام کرد

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع دیپلماتیک اروپایی روز جمعه گفتند که نمایندگان سیاسی انگلیس، فرانسه، آلمان، آمریکا، روسیه و چین که قرار بود روز دوشنبه (28آبان) گزارش آژانس و هم‌چنین خاویر سولانا درباره برنامه هسته‌‌ای ایران را بررسی کنند لغو شد.

یک منبع دیپلماتیک اروپایی گفت: هیچ‌گونه ملاقاتی در حال حاضر صورت نمی‌گیرد چرا که چینی‌ها می‌گویند که آنها در این جلسه حاضر نخواهند شد.

وی افزود: من فکر می‌کنم که بخشی از این مربوط به مشکلات سفر است، اما این می‌تواند هم‌چنین به دلیل مقاومت در برابر نوع تحریم‌ها علیه ایران باشد.

سخنگوی خاویر سولانا نیز گفت که رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش‌اش درباره تمایل ایران به مذاکره را با یا بدون ملاقات با نماینده ایران ارایه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کریستینا گالاچ، سخنگوی خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران گفت که سولانا ترجیح می‌دهد گزارشش را پس از دیدار با نماینده ایران به کشورهای 1+5 ارایه کند.

کد خبر 36710

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز