یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه سیاسی: پس از آن‌که وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته تأکید کرده بود که نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای موسوم به 1+5 برای بحث درباره تشدید تحریم‌های ایران، روز 30 شهریور برگزار می‌شود

روزنامه اینترنشنال هرالد تریبیون نیز از برگزاری نشست وزیران امور خارجه 5 عضو دائم شورای امنیت و آلمان در روز ششم مهرماه خبر داد.

در گزارش این روزنامه که مهر خبر آن‌را منتشر کرد، آمده است: کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا روز 28 سپتامبر(6 مهر) با همتایان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و چینی برای بحث درباره تدوین پیش‌نویس قطعنامه سوم تحریم ایران دیدار خواهد کرد.

ایسنا نیز با نقل این خبر از روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد:‌ آمریکا، فرانسه و انگلیس در نشست آتی با یکدیگر می‌کوشند روسیه، چین و آلمان را به پذیرش سری جدی‌تری از تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران ترغیب کنند.

واکنش اتریش به رویکرد فرانسه

در همین حال اتخاذ مواضع خصمانه از جانب فرانسه در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران، موجب واکنش برخی کشورهای اروپایی شده است.

به نوشته روزنامه استاندارد، وزارت امور خارجه اتریش در واکنش به اظهارات ضد ایرانی رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر تحریم ایران از طریق اتحادیه اروپا، مخالفت خود را با این مسئله اعلام و بر ضرورت حل موضوع هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگو تاکید کرد.

برگزاری کنفرانس عمومی آژانس

از سوی دیگر، کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز از امروز با شرکت 144 کشور عضو، در وین گشایش می‌یابد و موضوع برنامه هسته‌ای ایران یکی از مهم‌ترین محورهای مذاکرات آن خواهد بود.

کد خبر 31633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز