جمعه ۱۸ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رابطه وبروس تبخال و آلزایمر، ایجاد بیخوابی به علت داروهای استاتینی، واکسن ضدسیگار و اثر مسکن‌های آسپیرینی در پیشگیری از پارکینسون یافته‌های پزشکی آنلابن امرور هستند.

ویروس تبخال با آلزایمر ارتباط  دارد

بی‌بی‌سی: پژوهشگران در انگلیس می‌گویند افرادی که به ویروس تبخال مبتلا هستند، ممکن است با احتمال بیشتری دچار  بیماری آلزایمر شوند. در بررسی این دانشمندان در دانشگاه منچستر مشخص شد که مغزهای آلوده به ویروس تبخال نوع یک (HSV-1) دارای مقادیر بیشتر پروتئین مربوط به آلزایمر بودند. پژوهش‌های قبلی نشان داده است که 70 درصد مبتلایان به  آلزایمر آلوده به HSV-1  هستند.

داروهای استاتینی و بیخوابی

رویترز: یک بررسی بزرگ در مورد الگوهای خواب در افرادی که از داروی استاتینی کاهنده کلسترول خون، سیمواستاتین (زوکور) استفاده می‌کنند نشان داد که این افراد در مقایسه با افرادی که داروی پراواستاتین (پراواکول)، یک داروی دیگر از این گروه، مصرف می‌کنند، کیفیت خواب بدتری دارند. پژوهشگران معتقدند که به علت اینکه سیمواستاتین محلول در چربی است، می‌تواند به  سادگی بیشتری  به غشای سلول‌ها از جمله سد خونی- مغزی نفوذ کند و بر کیفیت خواب تاثیر بگذارد.

نتایج امیدوارکننده یک واکسن ضدسیگار

لوس‌آنجلس تایمز: تزریق واکسنی که از اثرات لذتبخش نیکوتین در سیگاری‌ها جلوگیری می‌کند، در آزمایش‌ها نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است. این بررسی که نتایج آن در انجمن قلب آمریکا ارائه شد، کارآیی واکسن NicVAX را مورد آزمون قرار داده بود. نتایج نشان داد که در افرادی که این واکسن را دریافت کرده بودند، نسبت به افرادی که دارونما گرفته بودند، در طول یک سال دوبرابر بیشتر سیگار کشیدن را متوقف کرده بودند. این واکسن طوری  طراحی شده است که از رسیدن نیکوتین به مغز جلوگیری کند و در نتیجه کنار گذاشتن سیگار راحت‌تر شود، در عین حال مقداری اندکی نیکوتین امکان ورود به مغز پیدا می‌کند و علائم ترک کاهش می‌ یابد.

تاثیر مسکن‌ها در پیشگیری از پارکینسون

فاکس نیوز: نتایج یک بررسی که در نشریه نورولوژی منتشر شده است نشان می‌دهد که داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و آسپیرین به طور قابل‌توجهی خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهند. مردانی که از این داروهای مسکن رایج استفاده می‌کردند، 60 درصد و زنانی که از آنها استفاده می‌‌کردند، 40 درصد نسبت به افرادی که این داروها را مصرف نمی‌کردند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری پارکینسون قرار می‌گرفتند. این رابطه به خصوص در مورد افرادی که به طور مرتب برای دو سال یا بیشتر از این داروها استفاده کرده بودند، قدرتمند بود.

کد خبر 36185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز