پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: زیان‌های برداشتن لوزه در کودکان، تفاوت‌های مغزی مبتلایان به میگرن و عوارض جانبی یک داروی ضدچاقی یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

برداشتن لوزه ممکن است بهترین گزینه برای بچه‌ها نباشد

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: بر اساس یک پژوهش جدید برداشتن لوزه‌ها ی کودکان دچار عفونت‌های نه چندان شدید گلو هزینه بیشتری به دنبال دارد و منافع بهداشتی آن از شیوه "صبر و انتظار"‌کمتر است. یک بررسی که در نشریه the Archives of Otolaryngology منتشر شده است، نشان داد که کودکانی که جراحی نشده بودند، کمتر دچار تب، عفونت گلو، و بیماری تنفسی شده بودند و نسبت به کودکانی که لوزه‌بردرای شده بودند، هزینه‌های پزشکی آنها 46 درصد کمتر بود. پژوهشگران کودکانی را که دچار عفونت‌های مکرر گلو می‌شدند یا برداشتن لوزه آنها به خاطر قطع تنفس حین خواب بود از بررسی کنار گذاشته بودند.

تفاوت‌های مغزی در مبتلایان به میگرن

ای‌بی‌سی نیوز: یافته‌های جدیدی که در نشریه "نورولوژی" منتشر شده است، نشان می‌‌دهد که مغز افراد مبتلا به  میگرن تفاوت‌های ساختاری با مغز افراد سالم دارد. تصویربرداری به روش MRI نشان داد که قشر بدنی- حسی (سوماتوسنسورس) مغز، ناحیه‌ای از مغز که درد، لمس و حرارت را در نقاط مختلف بدن شناسایی می‌ کند در مبتلایان به میگرن نسبت به افراد غیرمبتلا به میگرن 21 درصد ضخیم‌تر است. دانشمندان می‌گویند در حال حاضر روشن نیست که این تفاوت‌ واقعا علت میگرن است یا خود نتیجه سردردهای عودکننده است.

رابطه یک داروی ضدچاقی با افسردگی
رویترز: یک بررسی جدید که در شماره اخیر مجله لانست منتشر شده است، نشان می‌دهد که داروی ضدچاقی ریمونابانت (Acomplia) ممکن است خطر اضطراب و افسردگی در مصرف‌کنندگان آن دو برابر کند. پژوهشگران با تجزیه و تحلیل 4 بررسی که شامل 4000 بیمار می‌شد، دریافتند که افرادی که 20 میلی‌گرم از این دارو را روزانه مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که دارونما مصرف می‌کردند، با احتمال 2.5 برابر بیشتر به خاطر بروز افسردگی و با احتمال 3 براب ر بیشتر  احتمال بیشتر به خاطر اضطراب درمان خود را قطع کرده بودند.

کد خبر 37288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز