شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: احتمال تاثیر مسمومیت با سرب در کودکی بر بروز آلزایمر، آزمایشی جدبد برای تشخیص بیماری‌های تنفسی ویروسی و رقابت شرکت‌های دارویی برای عرضه داروهای جدید ضدچاقی عناوین یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

رابطه سرب با بیماری آلزایمر

سی‌بی‌اس: بر  اساس یک بررسی جدید که بر روی میمون‌های آزمایشگاهی انجام شده است، مسمومیت با سرب در کودکی ابتلا با آلزایمر در  ادامه زندگی ارتباط داشته باشد.[پیشگیری از مسمومیت با سرب در کودکان] پژوهشگران معتقدند که خطر شناخته‌شده  مسمومیت با سرب در سنین کودکی ممکن است بر ژن‌هایی تاثیر بگذارد که زمینه را برای ابتلا به بیماری آلزایمر در بزرگسالی  فراهم می‌کنند.این یافته‌ها در نشریه Neuroscience  منتشر شده ‌است.

آزمایشی جدید برای شناسایی ویروس‌ها

یو‌اس‌‌تودی: سازمان غذا و داروی آمریکا آزمایش جدیدی را مورد تایید قرار داده است، که می‌تواند به سرعت به دکترها  بگوید چه نوع از ویروسی  بیماران را دچار کرده است، و ممکن است استفاده غیر ضروری  از  آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش دهد. این آزمایش 12 ویروس تنفسی  از جمله چندین نوع از ویروس‌های آنفلوآنزا و رینو‌ویروس‌‌های عامل سرماخوردگی در چند ساعت مورد شناسایی قرار می‌دهد.انتظار می‌رود این آزمایش به طور عمده در آزمایشگاه‌های بیمارستانی و در مطب‌های خصوصی مورد استفاده قرار گیرد.

رقابت شرکت‌های دارویی برای عرضه قرص جادویی ضد چاقی

ام‌اس‌ان بی‌سی: انتظار می‌رود چندین شرکت دارویی بزرگ در سال میلادی جدید، اطلاعات مربوط به آزمون‌های بالینی بر روی داروهایی را منتشر کنند که بیش از هر داروی ضد چاقی فعلی موجود در بازار، کاهش وزن ایجاد کنند. رقابت در صنعت چند میلیارد دلاری رژیم‌های غذایی و داروهای ضدچاقی در حال شدت گرفتن است، و بیش از  30 شرکت بازار چاقی را هدف گرفته‌اند.اغلب این شرکت‌ها به دنبال ایجاد داروهای جدید بر مبنای ترکیب داروهای ضد چاقی فعلی هستند.

کد خبر 40984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز