دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک عصاره گیاهی برای بوی بد دهان، تاثیر زیانبار سیگار بر زنان و واکسن فردی سرطان عناوین یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

پوست درخت ماگنولیا برای بوی بد دهان

رویترز: یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که افزودن عصاره به دست آمده از پوست درخت ماگنولیا، که یک داروی سنتی چینی است،به آدامس یا آب نبات نعنایی می‌تواند به طور موثری اغلب باکتری‌های ایجاد کننده بوی بد دهان را از بین‌ببرد. این بررسی که نتایج آن در "نشریه کشاورزی و شیمی غذایی"  منتشر شده است نشان داد که  این عصاره در تست‌های آزمایشگاهی در عرض 5 دقیق در حد  99.9 درصد  در کشتن سه نوع باکتری دهانی دخیل در بوی بد دهان موثر است. آب‌ نبات‌های نعنایی حاوی عصاره ماگنولیا که به افراد تحت آزمایش در این بررسی داده شد، 61 درصد باکتری‌های را در عرض 30 دقیق از بین برد و آدامس حاوی این عصاره در عرض 40 دقیقه باعث نابودی 43 درصد باکتری‌ها شد.

زن‌های سیگاری بیشتر در معرض بیماری ریوی هستند

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: بر اساس نتایج پژوهشی که در چین به عمل آمده است،زنان سیگاری بیشتر از مردان سیگاری در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی مانند آمفیزم و برونشیت مزمن هستند. این پژوهشگران دریافتند که زنان سیگاری 20 درصد بیشتر از مردان سیگاری در معرض بیماری‌های انسدادی مزمن ریه (COPD) هستند، اما دلیل این اختلاف هنوز مشخص نیست.

امید برای واکسن فردی سرطان

بی‌بی‌سی: پژوهشگران می‌گویند ممکن است بتوان از خود بافت سرطانی یک فرد برای تولید واکسن‌های فعال‌شده بوسیله نور برای هدف قرار دادن و درمان تومور همان فرد استفاده کرد. این تکنیک درمان فوتودینامیک (PDT) نام دارد و از یک ماده شیمایی ایجاد شده بوسیله اجزای اصلی به دست آمده از تومور استفاده می‌کند که می‌توان آن را به فرد تزریق کرد یا به صورت یک کرم روی پوست مالید و در نتیجه سلول‌ها را به نور حساس کرد. این سلول‌های حساس به نور را می‌‌توان با قرار دادن در معرض نور لیزر درمان کرد. این گزارش در "نشریه سرطان بریتانیا" منتشر شده است.

کد خبر 37039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز