شنبه ۵ آبان ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشف ژن موثر بر میزان غذاخوردن، رابطه چاق شدن و سرطان پستان و استفاده از هیپنوتیسم برای ترک سیگار یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

کشف ژن موثر بر غذاخوردن کودکان

یو‌اس‌تودی: پژوهشگران موسسه ملی بهداشت امریکا می‌گویند یک جهش ژنتیکی را بافته‌اند که ممکن است بر عادات غذاخوردن برخی کودکان تاثیر بگذارد.

یک بررسی نسبتا کوچک بر روی گروهی از کودکان که جهشی ژنتیکی در گیرنده  ملانوکورتین3(MC3R) داشتند، نشان داد که این کودکان نسبت همسالان خود که فاقد این جهش هستند، تقریبا 400 کالری بیشتر غذا مصرف می‌کنند.

کارشناسان معتقدند که کمتر از 5 درصد بزرگسالان و کودکان دارای این جهش ژنی نسبتا نادر هستند.

رابطه افزایش وزن و سرطان پستان

ام اس‌ان‌بی‌سی: بر اساس بررسی که نتایج آن در نشریه Archives of Internal Medicine منتشر شده است، زنانی که دچاز اضافه وزن یا چاقی می‌شوند، 1.4 برابر بیشتر از زنانی که وزن پایداری دارند، در معرض خطر سرطان پستان قرار می‌گیرند.

پژوهشگران اعتقاد دارند این امر به خاطر تجمع استروژن در چربی ذخیره‌شده در بدن و تحریک رشد سلول‌های‌سرطانی بوسیله آنهاست.

درمان با هیپنوتیسم به ترک سیگار کمک می‌کند

سی ‌بی‌ اس نیوز: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌هایی که مورد هیپنوتیسم‌درمانی رایگان قرار گرفته‌اند تا پس از بستری شدن در بیمارستان به آنها کمک شود تا سیگار را ترک کنند،

نسبت به افرادی که تنها درمان جایگزینی  با نیکوتین، با آدامس یا برچسب پوستی، استفاده کرده بودند یا علائم ترک را تحمل کرده بودند، پس از 6 ماه با احتمال بیشتری سیگار ترک کرده‌اند.

این نتایج بیانگر آن است که هیپنوتیسم‌درمانی ممکن است به افزایش انگیزه سیگاری‌ها برای ترک کمک کند.

کد خبر 34992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز