شنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیوع ضایعات مغزی بدون علامت، تاثیر ورزش بر توانایی‌های تحصیلی کودکان و بطه چاقی و سرطان یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

شیوع ضایعات بی‌آزار مغزی

ای‌بی‌سی‌نیوز: پژوهشگران در گزارشی که در نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده است می‌گویند بازبینی اسکن‌های ام‌آر‌آی مغز نشان می‌دهد که ناهنجاری‌‌ها در آنها ناشایع نیستند، اما اغلب آنها مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند.

این  بررسی حاکی از آن است که از هر 60 نفر  با میانگین سنی 63  یک نفر مبتلا به تومور مغزی هستند، بدون اینکه از آنکه آگاهی داشته باشند و تعاد حتی بیشتری ممکن است دچار اتساع‌های عروق مغزی باشند که ممکن است پاره شود.

گر چه برخی از این عوارض بالقوه تهدیدکننده حیات هستند، اغلب آنها باعث ایجاد هیچ شکایتی نمی‌شوند.

ورزش باعث تقویت مغز می‌شود

یواس‌تودی: بک بررسی جدید نشان می‌دهد که کودکانی برای 20 تا 40 دقیقه در روز  به شدت بازی می‌کنند ممکن است در سازمان‌دهی  کارهای مدرسه، انجام طرح‌های درسی و آموختن ریاضیات بهتر عمل می‌کنند.

این پژوهش  که نتایج  آن در اجلاس انجمن چاقی آمریکا ارائه شد، نشان می‌دهد که کودکانی که برای 40 دقیقه در روز فعال بودند بهبودی قابل‌توجهی در آزمون‌های کارکرد اجرایی نسبت به گروه شاهد داشته‌اند.

اسکن مغز گروه کودکان فعال هم نشاندهنده فعالیت عصبی بیشتر  آنها در نواحی  جلویی مغز بود.

رابطه میزان چربی بدن و سرطان

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: یک گزارش بنیاد جهانی پژوهش سرطان حاکی از آن است رابطه بین میزان چربی بدن و سرطان نزدیک‌تر از آن حدی است که عموما تصور می‌شد، و به نظر می‌رسد عامل این وضعیت رابطه میان زیادی چربی و یک عدم تعادل هورمونی در بدن باشد.

تجزیه و تحلیل بیش از 7000 بررسی در سراسر جهان شواهد قانع‌کننده‌ای از رابطه زیاد چربی بدن و 6 نوع سرطان، از جمله سرطان راست روده و روده بزرگ و سرطان پستان پس از یائسگی به دست داد.

به خصوص رابطه‌ای قوی میان الکل و سرطان و نیز مصرف گوشت‌های عمل‌‌آوری شده و خطر سرطان روده بزرگ وجود دارد.

کد خبر 35634

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز