جمعه ۲۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاثیر جراحی بر سرطان پروستات، تغییرات در خون‌های ذخیره‌شده و تاثیر ویتامین C در کاهش چین و چروک پوست یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند

جراحی بقا را در سرطان پروستات بهبود می‌‌بخشد

ام‌اس‌ان‌بی‌سی:  تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به 844 مرد با تشخیص مرحله اولیه سرطان پروستات نشان داده است که پس از ده سال  احتمال مرگ مردانی که با جراحی پروستات‌شان را برداشته‌اند، نسبت به مردانی که  شیوه "صبر و انتظار" را انتخاب کرده‌اند، کمتر است. پژوهشگران درنشریه Archives of Internal Medicineگزارش می‌دهند این یافته به خصوص برای بیمارانی که در هنگام تشخیص سرطان جوان‌تر بوده‌اند یا سرطان‌ آنها تهاجمی بوده است، صادق است.

خون‌های ذخیره‌شده فاقد جزئی حیاتی هستند

بوستون گلوب: دو گروه پژوهشی در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences می‌نویسند که اکسید نیتریک، ماده‌ای شیمیایی در خون که به باز نگهداشتن عروق کمک می‌کند، پس از آنکه خون برای استفاده‌های بعدی ذخیره می‌شود، شروع به تجزیه شدن می‌کند. یکی از این گروه‌ها با انجام آزمایش‌هایی که نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه اکسید نیتریک پس از سه  ماه است، می‌گوید این تغییرات سریع‌تر از حد انتظارات قبلی بوده است. پژوهشگران می‌گویند این نتایج نگرانی‌های فزاینده در مورد افزایش خطر عارضه قلبی پس از انتقال خون را تایید می‌کند.

تاثیر ویتامین c در کاهش چروک‌های پوست؟

سی‌بی‌اس نیوز: بر اساس نتایح یک پژوهش جدید افرادی که مقادیر زیادی غذاهای غنی از ویتامین C  مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که رژیم غذایی آنها ویتامین c زیادی ندارد، چروک‌های کمتری در پوست دارند. همچنین یافته‌‌های این پژوهش نشانه می‌دهد که رژیم غذایی غنی از اسید لینولئیک که از اسیدهای چرب اومگا-6 است و در غذاهایی مانند میوه‌های مغزدار مانند  گردو و بادام، روغن‌های آفتابگردان و گاجره یافت می‌شود، با کاهش خشکی و نازک شدن پوست در سالمندی همراه است. اما برخی از متخصصان پوست در مورد این یافته‌ها ابراز تردید می کنند و می‌‌گویند بسیار مشکل است که  ثابت کرد غذاهایی خاص در کاهش چروک پوست موثر هستند، چرا که  پیری پوست تحت تاثیر عوامل متعدد است.

کد خبر 33797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز