پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رابطه کلسترول پایین و خطر زایمان زودرس، حمله وحشت‌زدگی به عنوان هشداردهنده سکته قلبی، تاثیر شیر مادر بر هوش نوزادان نارس عناوین یافته‌های ‌‌آنلاین پزشکی امروز هستند.

میزان کم کلسترول

ای‌بی‌سی نیوز: یک بررسی جدید که نتایج  آن در نشریه Pediatrics منتشر شده است بیانگر آن است که میزان کم کلسترول کل خون ممکن است با خطر زایمان زودرس در زنان سفید پوست همراه باشد. نتایج این پژوهش نشان می دهد که زایمان زودرس در 12.7 درصد زنان دارای میزان پایین کلسترول خون رخ می‌دهد در حالی که زنانی که مقدار کلسترول خون‌شان در میانه طیف طبیعی است، میزان زودرس تنها 5 درصد است.

وحشت‌زدگی و حمله قلبی

بوستون گلوب: بر اساس یک تحقیق جدید، زنانی که در طول یک دوره شش‌ماه دست کم دچار یک حمله تمام‌عیار وحشت‌زدگی (پانیک) شده‌اند، نسبت به زنانی که چنین حمله‌ای را نداشته‌اند، در طول پنج سال بعدی 3 برابر بیشتر در معرض حمله قلبی هستند.  به گفته دکتر جوردن اسمولر از بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون آمریکا این یافته‌ها حملات وحشت‌زدگی را به فهرستی از مشکلات مربوط به سلامت روانی  از جمله ترس، خصومت و اضطراب می افزایند که پژوهش‌های قبلی آنها را به مشکلات قلبی ارتباط داده‌اند.

شیر مادر و تکامل ذهنی

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: یک بررسی جدید که در شماره اخیر Journal of the American Academy of Pediatrics منتشر شده است نشان می‌دهد که شیر مادر می‌تواند به تکامل ذهنی حتی کم‌وزن ترین نوزادان نارس کمک کند.  این پژوهش‌ نشان داده است که نوزادان با وزن یک کیلوگرم یا کمتر که با شیر مادر تغذیه شده‌اند در آزمون‌های اندازه‌گیری  هوش عمومی در 30 ماهگی نمرات بالاتری نسبت به کودکانی گرفته‌اند که شیر مادر نخورده بودند.  یک بررسی دیگر که در همین نشریه منتشر شده است نیز نشان می‌دهد که بر خلاف یافته‌های پژوهش‌های قبلی شیر  مادر خطر پوسیدگی دندان را در سن بالاتر در کودک افزایش نمی‌دهد.

کد خبر 33157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز