یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیوه جدید خرید دارو، دوپینگ قهرمان دو و میدانی زنان آمریکا و تشویق مادران باردار به خوردن ماهی عناوین یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

گرفتن مستقیم دارو از داروساز

یو‌اس‌ای‌تو‌دی: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در نظر دارد تا فروش برخی از داروها را به به شیوه جدید"پشت پیشخوان" "behind-the-counter" در آورد، به این معنا که در مورد برخی داروها بیماران اجازه خواهند داشت دارو را مستقیما از داروساز بخرند.

این شیوه فروش دارو که  وضعیتی بینابینی میان خرید دارو با نسخه پزشک و خرید بی‌نسخه یا به اصطلاح "روی پیشخوان" (OTC) است.  از جمله داروهایی که  قرار است فروش آنها به این شیوه انجام شود، قرص‌های ضدبارداری معمول و برخی از داروهای پایین‌‌آورنده کلسترول  خون هستند.

قهرمان سابق دو و میدانی آمریکا دوپینگ را می‌پذیرد

نیویورک تایمز: قهرمان سابق دو و میدانی زنان آمریکا، ماروین جونز به خاطر دروغ گفتن به ماموران دولت فدرال درباره مصرف داروهای استروئیدی تقویت‌کننده مجرم شناخته شد. او پس از این حکم با چشمانی اشک‌آلود در مقابل خبرنگاران به  انجام دوپینگ اعتراف کرد.

جونز 31 ساله برنده  سه مدال طلا و دو مدال برنز در المپیک‌ 2000 در سیدنی استرالیا است. او برای سال‌ها در  مورد مصرف داروهای غیرمجاز در مظان اتهام قرار داشت، اما به طور مکرر این اتهام را رد کرده بود. این قضیه ممکن است به پس‌گرفتن پنج مدال المپیک از او منتهی شود.

مادران باردار و شیرده ماهی بخورند

ای‌بی‌سی نیوز: گروهی از دانشمندان برجسته و مقامات بهداشتی دولتی آمریکا  در یک توصیه  بهداشتی عمومی از زنان باردار و شیرده خواستند که در هفته دست کم  340 گرم ماهی و سایر غذاهای دریایی بخورند، تا نموی مغزی طبیعی کودکان‌شان تضمین شود.

این توصیه جدید بر خلاف توصیه‌های قبلی در این مورد است.پیش از در سال 2001 به خاطر نگرانی در مورد آلودگی ماهی‌ها به جیوه، توصیه سازمان‌های بهداشتی دولتی در آمریکا این بود که مادران باردار وشیرده بیش  از 340 گرم در هفته ماهی نخورند.

کد خبر 33427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز