شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاثیر احتمالی خوردن سویا بر شمار اسپرم، استفاده از گیاهان دارویی چینی در سندروم پیش از قاعدگی و تخفیف درد پس از عمل با طب سوزنی یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

خوردن سویا ممکن است شمار اسپرم‌ها را کاهش دهد

ای‌بی‌سی نیوز: یک بررسی کوچک نشان می‌دهد که شمارش اسپرم مردانی که تنها به اندازه نیم پرس سویا در روز می‌خورند،به طور قابل توجهی کمتر از مردانی است که چنین غذایی نمی‌خورند. غذاهای حاوی سویا حاوی مقادیر زیادی ایزوفلاوون هستند، ترکیبی که دارای اثراتی مانند استروژن در بدن است و تصور می‌شود دارای اثرات منفی بر باروری مردان باشد. پژوهشگران می‌گویند پیش از این که به مردانی که می‌خواهند بچه‌دار شوند، توصیه شود از خوردن غذاهای حاوی سویا خودداری کنند، بررسی بیشتری لازم است.

گیاهان دارویی چینی برای درد پیش از قاعدگی

فاکس نیوز: به نوشته Cochrane Library journal پژوهشگران می‌گویند داروهای چینی ممکن است در تخفیف علائم سندروم پیش‌از قاعدگی نسبت به داروها، طب سوزنی و کمپرس گرم موفق‌تر باشند. این داروها نه تنها می‌توانند درد را تخفیف دهند، بلکه به گفته این پژوهشگران این گیاهان می‌توانند عود این عارضه را در طول سه ماه کاهش دهند.

طب سوزنی ممکن است درد پس از عمل جراحی را کاهش دهد

رویترز: تجزیه و تحلیل 15 کارآزمایی بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه دوک نشان داد که بیماران پیش یا حین انواع اعمال جراحی با طب سوزنی درمان شده‌اند نسبت به بیمارانی که این درمان را دریافت نکرده بودند، به میزان بسیار کمتری  دچار درد پس از عمل شده‌اند. همچنین بیمارانی که از طب سوزنی استفاده کرده یودند، دچار تهوع، سرگیجه و موارد کمتر احتباس ادراری یا تجمع ادرار در مثانه شده بودند. این بیماران همچنین نیاز یه مرفین کمتری پس از جراحی پیدا کرده بودند.

کد خبر 34460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز