چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: داروی جدید ضدایدز، آزمایش خون برای تشخبص آلزایمر، و وجود احتمالی سرب در رژ لب‌ها یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستتد:

داروی جدی ضدایدز تایید شد

سی‌بی‌اس نیوز: سازمان غذا و داروی امریکا یک داروی ضدایدز جدید را تایید کرده است که گزینه‌ درمانی جدیدی برای بیمارانی است که نسبت به سایر داروها مقاومت نشان داده‌اند. این دارو به نام رالتگاویر (ایسنترس) جزو گروه جدیدی از داروهاست که یک آنزیم ویروس به نام اینتگراز را مهار می‌کنند. داروهای قبلی نمی‌توانسته‌اند آن را هدف قرار دهند. رالتگراویر  می‌تواند درصورتی که با "آمیزه" (کوکتیل) سایر داروهای ضدایدز ترکیب شود، میزان HIV را در خون کاهش دهد و به تجدیدحیات سلول‌‌های ایمنی مقابله‌کننده با عفونت کمک کند.

آزمایش خون برای پیش‌بینی بیماری آلزایمر

ای‌بی‌سی‌نیوز: بر اساس نتایج یک بررسی که در نشریه Nature Medicine منتشر شده است، یک آزمایش جدید خون ممکن است تکنیکی ارزان‌تر و ساده‌تر برای پیش‌بینی خطر ابتلای فرد به بیماری آلزایمر فراهم آورد. پژوهشگران 18 پروتئین علامت‌دهنده را در پلاسمای خون یافته‌اند که 90 درصد در طبقه‌بندی افرادی که ممکن است در طول 2تا 6 سال بعدی دچار این بیماری تحلیل‌برند مغز شوند،دقت دارد.

سرب در رژ لب؟
یواس‌تو دی: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در حال بررسی ادعاهای یک گروه حمایت از مصرف‌کنندگان است که می‌گوید 33  ماتیک قرمزی که بوسیله آن در یک آزمایشگاه مستقل مورد بررسی قرارگرفته‌اند حاوی مقادیر بالقوه خطرناک سرب بوده‌اند.
FDA در حال حاضر حدی برای میزان سرب در ماتیک تعیین نکرده است، و تجزیه و تحلیل خود موسسه بر روی فرآورده‌های موجود در بازار به طور کلی نگرانی‌های ابراز شده را تایید نکرده است.

رابطه اسپری‌های ‌پاک‌کننده با آسم بزرگسالان

 فاکس نیوز: بر اساس پژوهش منتشرشده در "نشریه مراقبت تنفسی و بحرانی آمریکا"، استفاده از اسپری‌های پاک‌کننده در خانه ممکن است عامل خطرساز عمده‌ای برای آسم بزرگسالان باشد. این بررسی نشان می‌دهد که اغلب پاک‌کننده‌های مورد استفاده ممکن است مسئول یک هفتم موارد آسم در بزرگسالان باشند. این پژوهشگران می‌گویند هر چه این پاک‌کننده‌ها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند، میزان خطر ناشی از آنها بالاتر می‌رود.

کد خبر 34264

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز