همشهری آنلاین: عروسک‌های آیینی اقوام و ملل، همزمان با روز جهانی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرد هم می‌آیند.

به گزارش روابط عمومی کانون، سومین جشنواره «کودک، نیایش و مهر» در حالی آغاز به کار می‌کند که مجموعه‌ای از عروسک‌ها و نشانه‌های آیینی و سنتی اقوام و کشورهای مختلف در نمایشگاهی به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

در این جشنواره که از روز 14 تا 18 مهر برگزار می‌شود، 170 عروسک از 23 استان و عروسک‌هایی از 16 کشور دنیا شرکت داده می‌شوند.

برپایی نمایشگاهی از عروسک‌های ساخته شده توسط عادل بزدوده و بیژن نعمتی شریف، عروسک‌ساز و کارگردان‌های تئاتر عروسکی، نشست‌های تخصصی با موضوع «عروسک‌های سنتی در ایران» و «خشونت کودکان» از جمله برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.

بنابراین گزارش، ویژه برنامه روز جهانی کودک نیز 16 مهر برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاهی از عروسک‌های دارا و سارا تصویرگری قصص قرآنی، کارگاه‌های عروسک‌سازی، فیلم‌سازی و نمایش فیلم و تئاتر و کارگاه‌های هنری، ادبی و قصه‌گویی با موضوع نیایش از جمله بخش‌های اصلی جشنواره «کودک، نیایش و مهر» خواهد بود.

سومین جشنواره «کودک، نیایش و مهر» در روزهای 14 تا 18 مهر همه روزه از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 17 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 32910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز