گروه حوادث: با دستگیری زوج جوانی که با چک‌های مسافرتی جعلی از بیش از 47 مغازه‌دار اصفهانی کلاهبرداری کرده بودند، راز باند بزرگ جعل چک‌های مسافرتی 50 هزار تومانی فاش شد.

مدتی قبل شکایت‌های مختلفی در اختیار مأموران اداره آگاهی اصفهان قرار گرفت که از کلاهبرداری‌ یک زوج جوان با استفاده از چک‌های مسافرتی جعلی حکایت داشت.

در تمامی این شکایت‌ها، مالباختگان مدعی شده بودند یک زوج جوان با ظاهری آراسته به مغازه آنها مراجعه کرده و پس از خرید لوازم خانگی یا مواد غذایی، هزینه آن را با چک‌های جعلی پرداخت کرده‌اند.

سرهنگ عبداله قاسمی، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان این خبر گفت: مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از شاکیان پرونده پرداخته و با استفاده از اطلاعات به دست آمده از آنها موفق به چهره‌نگاری از متهمان شدند.

بنابراین از آنجا که زوج تبهکار بیشتر به سراغ مغازه‌هایی می‌رفتند که در محله‌های خلوت شهر قرار داشتند، مأموران عازم دیگر مغازه‌هایی که احتمال می‌رفت متهمان در آنجا حضور یابند رفته و مشخصات  متهمان را به مالکان  مغازه‌ها  ارائه دادند.

وی ادامه داد:  مدتی بعد مالک مغازه‌ای با مأموران تماس گرفت و گفت زن جوانی که شباهت زیادی به یکی از متهمان دارد وارد مغازه‌اش شده و قصد خرید دارد.

به دنبال این تماس، کارآگاهان به سرعت عازم مغازه مورد نظر شده و زن جوانی را که قصد داشت با ارائه یک چک مسافرتی 50 هزار تومانی هزینه خرید خود را بپردازد زیر نظر گرفتند.

با شناسایی خانه این زن کارآگاهان با دریافت دستور قضائی پا به  آنجا گذاشتند  و زوج خلافکار را همراه با 2 زن دیگر که از همدستان آنها بودند، دستگیر کردند.

زندانی فراری باز هم کلاهبرداری می‌کرد

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی گفت: با کشف 176 برگه چک‌مسافرتی جعلی در این خانه، متهمان به اداره پلیس انتقال یافتند و در انگشت نگاری از آنها مشخص شد مرد جوان یک زندانی فراری است که از مدتی قبل تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

بر اساس پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس، این مرد 9 سال پیش به اتهام کلاهبرداری دستگیر و به 11 سال زندان محکوم شده بود اما پس از تحمل 9 سال حبس از زندان مرخصی گرفت و پا به فرار گذاشت.

با به دست آمدن این اطلاعات، بازجویی از متهمان آغاز و آنها مدعی شدند که چک‌های مسافرتی جعلی را از فردی به نام حسن که در یکی از شهرهای غربی کشور زندگی می‌کند خریداری کرده‌اند.

به این ترتیب آنها به بهانه خرید مقدار دیگری چک مسافرتی جعلی با حسن در اصفهان قرار ملاقات گذاشتند و زمانی که این مرد همراه 4 تن از همدستانش به سر قرار آمده بود، مأموران آنها را دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ قاسمی با کشف 1000 برگ چک مسافرتی 50 هزار تومانی جعلی از متهمان، تمامی آنها روانه زندان شدند و تحقیقات برای شناسایی جاعلان اصلی این چک‌ها ادامه دارد.

کد خبر 32232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز