همشهری آنلاین: بر اساس مطالعات بانک آمریکا انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۴۵ درصد از کارهای تولیدی توسط روبات‌ها انجام گیرد این در حالی است که در حال حاضر ۱۰ درصد از روبات‌ها عهده دار این کار هستند.

روبات‌ها نیمی از مشاغل را تسخیر می‌کنند

به گزارش مهر، در حال حاضر بیشتر روبات‌ها برای کارهای یدی و سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ماشین‌های هوشمند، مشاغل حرفه‌ای را در آینده نزدیک به خطر خواهند انداخت.

بر اساس مطالعات بانک آمریکا انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۴۵ درصد از کارهای تولیدی توسط روبات‌ها انجام گیرد این در حالی است که در حال حاضر ۱۰ درصد از روبات‌ها عهده‌دار این کار هستند.

همچنین بر اساس مطالعات دانشگاه آکسفورد بر روی جامعه آمریکا مشخص شده که با افزایش هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ میلادی تقریبا نیمی از مشاغل در معرض تهدید جدی قرار خواهند گرفت و ۲۰ درصد آن‌ها در معرض تهدید نسبی خواهند بود.

در همین حال بانک آمریکا در گزارش خود آورده است که هزینه‌های روبات و کامپیوتر رو به کاهش است و برای کارفرمایان استفاده از آن‌ها به جای نیروی انسانی جذاب‌تر خواهد بود.

در یک دهه گذشته هزینه آن‌ها ۲۷ درصد کاهش یافته است و انتظار می‌رود در یک دهه آینده ۲۲ درصد دیگر هم کاهش پیدا کند. بر همین اساس در دو سال گذشته چین به‌عنوان بزرگ‌ترین خریدار روبات در جهان بوده و ۲۵ درصد از تقاضای جهانی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 321996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha