همشهری آنلاین: برای نخستین بار در جهان روباتی در تلویزیون ظاهر شده و وضعیت آب و هوا را برای بینندگان شرح می‌دهد. این اتفاق در چین روی داده است.

روباتی که کارمند تلویزیون چین شد

به گزارش مهر، روبات XiaoIce با حضور در یک شبکه تلويزیونی چین در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده گفت: خوشحالم که کار جدید خود را به عنوان گزارشگر اوضاع جوی آغاز می‌کنم!

شروع به کار این روبات موجی از نگرانی را در میان اصحاب رسانه در چین به راه انداخته به طوری که آن‌ها می‌ترسند همزمان با توسعه فناوری‌های روباتیکی و تولید نسل جدیدی از آنها نظیر XiaoIce، فرصت‌های شغلی‌شان را از دست داده و بیکار شوند!

این روبات جدید بخشی از تولیدات نرم‌افزاری شرکت مایکروسافت است که در آن از داده‌های بزرگ و ابرهوشمند (smart cloud) استفاده می‌شود.

در حالی که تنها چند روز از آغاز به کار این روبات در تلويزیون چین می‌گذرد اما توجهات را به خود جلب کرده است. نکته جالب توجه این است که XiaoIce درباره رخدادهای ویژه خبری هم اظهار نظر می‌کند.

مایکروسافت اعلام کرده که در ساخت این روبات از پیشرفته‌ترین دستاوردهای دانش هوش مصنوعی استفاده شده است.

این روبات با بیانی روان و قابل قبول با مردم صحبت می‌کند. مهندسان مایکروسافت از علوم زبان‌شناسی نیز برای تقویت مهارت گفتار در این روبات استفاده کرده‌اند و به همین دلیل نحوه بیان XiaoIce شباهت زیادی به انسان‌ها دارد.

این روبات با تکیه بر فناوری‌های منحصر بفردی که آن را نسبت به رویدادهای مختلف حساس می‌کند، می‌تواند در واکنش به تغییرات شدید آب و هوایی با بیانی متفاوت اظهار نظر نماید.

کد خبر 319479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha