دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین هتل روباتیک جهان با نام هتل هن‌نا به معنی هتل عجیب، این هفته درهای خود را بروی بازدید‌کنندگان متعجب در پارک هویز تن بوچ خواهد‌گشود.

هتل

براساس گزارش CNN، در اين هتل پنج ستاره روبات‌هاي شبه انساني در پذيرش هتل به مسافران ژاپني زبان خوشامد مي‌گويند، درحالي كه ميزبان مسافران انگليسي زبان به دلايلي نامشخص يك روبات دايناسور شكل خواهد بود. گفته مي‌شود اين روبات‌ها مي‌توانند در مكالمات هوشمندانه مشاركت داشته باشند.

قرار است به زودي روبات‌هاي كاربردي بيشتري براي حمل چمدان‌ها و وسايل به 72 اتاق اين هتل، كمد كاركنان هتل و همچنين نظافت اتاق‌هاي هتل مورد استفاده قرار گيرند،‌بدون اينكه به دريافت انعام نيازي داشته باشند.

اين هتل درحال حاضر اولين فاز خود را به پايان رسانيده و قرار اسيت مرحله دوم آن در سال 2016 و با افزوده شدن 72 اتاق ديگر به آن تكميل شود. هايدئو ساوادا رئيس هتل اميدوار است در آينده 90 درصد از امور هتل توسط روبات‌ها انجام شوند. وي اميدوار است در آينده هزار هتل مشابه در سرتاسر جهان تاسيس شوند. 

ويژگي‌هاي منحصر‌به‌فرد اين هتل مي‌تواند آن را به يكي از پيشرفته‌ترين هتل‌هاي ارزان قيمت جهان تبديل كند. در ورودي اتاق‌هاي هتل به تكنولوژي تشخيص چهره مجهزند و مهمانان مي‌توانند موارد مورد نياز خود را از طريق تبلتي كه در اتاق در اختيار دارند، سفارش دهند.  همچنين به جاي سيستم تهويه هوا يك صفحه تابشي دماي بدن فرد را رديابي كرده و دما را متناسب با آن تنظيم مي‌كند. به منظور كاهش هزينه‌هاي هتل نيز از منابع انرژي تجديد‌پذير مانند انرژي خورشيدي استفاده خواهد‌شد.

اتاق‌هاي اين هتل داراي قيمت ثابتي نيستند و مهمانان در فصل‌هاي پررفت‌و‌آمد بايد براي گرفتن اتاق در مزايده شركت كنند و افرادي كه بالاترين قيمت را تا حد تعيين شده بدهند مي‌توانند اتاقي در اختيار داشته باشند. قيمت پايه يك اتاق تكنفره 60 دلار و قيمت پايه يك اتاق سه نفره 153 دلار اعلام شده‌است.

کد خبر 301440

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha