دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: روبات پپر محصول شرکت سافت‌بنک سال گذشته رونمایی شد اما عرضه تجاری آن در بازار از روز شنبه آغاز شده و علاقمندان با پرداخت هزار و ۶۱۰ دلار توانستند یک دستگاه از این روبات احساساتی را خریداری کنند.

روبات

براساس گزارش Cnet، تنها يك دقيقه پس از آغاز فروش اين روبات دوست‌داشتني، تمامي هزار دستگاه به فروش رسيدند، روباتي كه با هدف كمك به كارهاي خانه تعامل با انسان‌ها، اطاعت كردن از دستورات صوتي و درك احساسات انسان و واكنش نشان دادن به آنها برنامه‌ريزي و ساخته شده‌است.

روبات

مسئوليت روبات پپر در خانه‌ها بيش از آنكه فيزيكي باشد،‌عاطفي است،‌به بياني ديگر اين روبات بيشتر براي تعامل با ساكنان خانه طراحي شده‌است تا انجام كارهاي فيزيكي. به گفته شركت سافت‌بنك روبات پپر براي شاد كردن افراد از طريق تعامل با آنها ساخته شده‌است. پپر روباتي كاملا احساساتي است كه قرار نيست كارهايي مانند شستن ظرف‌ها و يا جاروزدن خانه را به عهده بگيرد.

اين روبات در هر خانه و متناسب با افرادي كه در كنارش حضور دارند،‌شخصيتي مخصوص به خود ايجاد مي‌كند، به شكلي كه زماني كه به او توجه مي‌شود،‌شاد شده و زماني كه بي‌توجهي ببيند غمگين مي‌شود.

پپر داراي تبلتي است كه احساساتش را روي آن نمايش مي‌دهد و همچنين به بسته اطلاعاتي براي اطلاعات ابري و حق بيمه‌اش نياز دارد كه ماهانه 200 دلار خواهد‌بود.

شركت سافت‌بنك قصد دارد ماهانه هزار دستگاه از اين روبات را توليد كرده و با همكاري شركت فاكس‌كان و فروشگاه آنلاين علي‌بابا فروش جهاني آن را نيز آغاز كند.

کد خبر 298817

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha