یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در تازه‌ترین ابتکار عمل صورت گرفته در دنیای سیستم‌های خودکار، روبات جدیدی ساخته شده که برخلاف نمونه‌های فعلی با دستور گرفتن از انسان کارهای مختلف را انجام می‌دهد.

این روبات از انسان دستور می‌گیرد

به گزارش مهر، روبات‌هایی که امروزه برای انجام کارهای گوناگون به کار گرفته می‌شوند، توسط یک سری الگوریتم‌های نرم‌افزاری به صورت کنترل از راه دور هدایت می‌شوند اما حالا روباتی به نام Nobot ساخته شده که برخلاف این رویه عمل کرده و صرفا به واسطه فرامینی که توسط یک انسان صادر شود، کارهای مختلف را انجام می‌دهد.

این فناوری جدید توسط Indiegogo طراحی و ساخته شده و به گفته محققان آن همانند انسانی است که لباس روباتیکی بر تن کرده است!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این فناوری جدید امکان هدایت آن از هر گوشه جهان است. از آن گذشته جهت به کارگرفتن آن در انجام کارهای روزمره داخل خانه نیازی به برنامه‌ریزی زمان بر برای آن نیست.

مراقبت از کودکان، انجام کارهای روزمره مرتبط با حوزه مراقبت‌های درمانی و کارهای باغبانی و نگه‌داری از کودکان از جمله وظایفی است که می‌توان انجام آن‌ها را از این روبات جدید انتظار داشت.

در ساخت بدنه روبات از پلاستیک استفاده شده تا قیمت تمام شده آن چندان زیاد نشود. این روبات مجهز به نقاله مخصوصی است که با استفاده از آن مانند یک تانک کوچک حرکت می‌کند و با استفاده از بازوهای مجهز به چنگک، اشیای مختلف را برداشته و جابجا می‌کند.

شرکت سازنده تلاش می‌کند تا این روبات را با قیمت ۳۹۹ دلار و از ماه نوامبر روانه بازارهای جهانی کند.

کد خبر 296031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha