سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو شرکت مطرح صنایع روباتیک آلمان با اشتراک توانایی فنی، موفق به تولید روبات انباردار با قابلیت جابه‌جایی کالا بین قفسه‌ها و مدیریت موجودی انبار شدند.

روبات انباردار ساخته شد

به گزارش ایسنا، کارشناسان صنایع روباتیک معتقدند که ساخت روبات انباردار برخلاف مسئولیت به ظاهر ساده از پیچیدگی‌های زیادی برخوردار است، چرا که این روبات‌ها نه تنها باید بسته‌های مختلف را در طول راهروهای انبار حمل کنند بلکه باید آنها را به درستی و در جای خود قرار دهند تا در صورت نیاز دوباره در دسترس باشند.

شرکت آلمانی Magazino با معرفی روبات مدل Toru تا حدی مشکلات روبات‌های انباردار را برطرف کرده است. این روبات قادر است بسته‌های حاوی کالا را در طول راهروهای انبار منتقل کند و آنها را در قفسه‌های از پیش تعیین شده قرار دهد.

نسل اول روبات انباردار Toru تنها قادر به حمل جعبه‌های مکعب شکل و در ابعاد محدود است.

مهم‌ترین ضعف اولین نمونه هوشمند روبات انباردار مسئله پیچیدگی قطعات و قیمت تمام شده بالا برای هر دستگاه است، بنابر این با در نظر گرفتن سرعت کم‌تر این روبات در مقایسه با انسان، احتمال بازگشت سرمایه برای شرکت با محدودیت مواجه است، هرچند که مسئول فروش شرکت سازنده روبات Toru اعلام کرد که تاکنون پنج دستگاه روبات انباردار به مشتری تحویل داده است.

کد خبر 337789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha