همشهری آنلاین: در رقابت برای ورود به جاده و خیابان احتمالا این کامیون‌های روباتیکی هستند که بر خودروهای سواری خودران غلبه خواهند کرد.

کامیون‌های روباتیکی وارد جاده‌ها می‌شوند

به گزارش مهر،‌ این احتمال وجود دارد که خودروهای سنگین روباتیکی زودتر از خودروهای سبک و سواری خودکار وارد خیابان‌ها و جاده‌ها شوند.

طی سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی وارد این عرصه شده و بر روی طراحی و ساخت ایمن و قابل اطمینان خودروهای سنگین روباتیکی کار کرده‌اند. در تازه‌ترین نمونه شرکتی موسوم به Otto که توسط مغزهای متفکر قبلی گوگل اداره می‌شود بر روی نسل جدیدی از کامیون‌های خودکار کار می‌کنند.

در این پروژه محققان خوش ذوقی از تیم خودروهای خودران گوگل، شرکت‌های تسلا، اپل و Cruise Automation حضور دارند تا مشخص شود این پروژه هدف کاملا روشنی دارد.

مهم‌ترین ویژگی تلاش این محققان در این است که هر کامیونی را با اعمال تغییراتی مهم به خودروی سنگین روباتیکی تبدیل می‌کند.

در حالی که راننده‌ها مجبور هستند برای رساندن محموله‌های باری خود به شهرها و کشورهای مقصد ساعت‌های طولانی و روزهای متوالی در راه باشند حالا می‌توان از این فناوری جدید برای افزایش بازده کاری در این زمینه استفاده کرد.

از آن گذشته این دسته از خودروهای سنگین قابلیت رانندگی مؤثر در اوضاع جوی نامتعادل را دارند که بدین ترتیب صرفه‌جویی قابل توجهی در سوخت و سایر هزینه‌های مرتبط صورت می‌گیرد.

تا كنون شرکت‌های مطرحی در زمینه ساخت خودروهای سنگین و کامیون و تریلی نظیر ولوو و Daimler گرایش چشمگیری به طراحی نمونه‌های خودکار داشته‌اند در عین حال شرکت‌های نوپایی نظیر Peloton Tech آزمایشات جالب توجهی در این زمینه انجام داده‌اند.

کد خبر 334531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha