دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ گفت: حدود 600 هزار کارگر در استان تهران بر اساس برآورد‌های انجام شده از خدمات بیمه تامین اجتماعی محروم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی، محسن شاکری افزود: ترس از اخراج شدن و یا تقلیل حقوق توسط کارفرما، از علل اصلی ممانعت این کارگران از اطلاع دادن به سازمان تامین اجتماعی از وضعیت کنونی شان است.

وی با اشاره به مشکل اصلی تامین اجتماعی با کارگران اظهار داشت:  ارائه ندادن اطلاعات لازم و درست در خصوص وضعیت خود، مشخصات اصلی و شناسنامه ای  یا اعلام نکردن کد ملی به بازرس تامین اجتماعی از مشکلات اصلی این سازمان با کارگران است.

شاکری افزود: با توجه به گستردگی حوزه تحت پوشش تامین اجتماعی تهران بزرگ و پراکندگی کارگاه‌ها، برای نظارت و کنترل واحدهای کارگاهی واحد بازرسی شعب تامین اجتماعی تهران بزرگ ماهانه به طور متوسط بیش از 27 هزار مورد بازرسی از کارگاه های تحت پوشش انجام می دهد.

مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ، در خصوص تعداد کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی تهران گفت: اکنون در سطح مناطق مختلف پایتخت بیش از 374 هزار کارگاه فعال و نیمه فعال وجود دارد.

وی اظهار داشت: اکنون حدود 70 درصد کارگاه  های تحت پوشش دارای فعالیت توزیعی، خدماتی، آموزشی و فروش کالاهای صنعتی هستند.

شاکری یاد آور شد: در حال حاضر 26 درصد از کل جمعیت 28 میلیون نفری و 26 درصد از مجموع یک میلیون کارگاه موجود در کشور تحت پوشش تامین اجتماعی تهران بزرگ است.

مدیر کل تامین اجتماعی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اکنون 31 شعبه تامین اجتماعی مسئولیت خدمات رسانی به حدود 7 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی و 262 هزار مستمری بگیر (بازنشسته، از کار افتاده و بازمانده) را بر عهده دارند.

کد خبر 31700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز