شنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

شاغلان صنایع دستی تا قبل از تأمین اعتبار بخشی از حق بیمه آنها که قرار است توسط دولت پرداخت شود، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی ضمن اعلام این خبر افزود: در حال حاضر هیچ محدودیتی در بیمه تأمین اجتماعی برای گروه‌های مختلف وجود ندارد و همه می‌توانند خودشان را بیمه کنند اما بعضی از گروه‌ها نیازمند کمک دولتی هستند تا تحت پوشش بیمه قرار ‌گیرند.

عبدالرضا مصری در ادامه درخصوص پیگیری‌ها و نامه‌های مکرر کمیسیون اقتصادی دولت به وزارت رفاه مبنی بر تعیین تکلیف بیمه شاغلان صنایع دستی گفت: بیمه این گروه نیازمند منابع دولتی است و این طور نیست که اگر کمیسیونی تصویب کرد منابع آن تأمین شده است.

وزیر رفاه ادامه داد: دولت در لایحه صرفه جویی بنزین رقم یک‌هزار میلیارد تومان را برای تأمین اجتماعی در نظر گرفته  است ما نیز 16 گروه اجتماعی از جمله شاغلان صنایع دستی، زنبورداران، دامداران، صیادان و... را تعریف کرده‌ایم تا درصورتی که مجلس منابع آن را تصویب کرد این گروه‌ها را بیمه کنیم.

بنابراین  ما دسته‌بندی و هدف‌گذاری‌های خود را انجام داده‌ایم و دولت هم برای تأمین منابع آن، لایحه‌ای به مجلس داده است تا بخشی از هزینه‌های حق بیمه این گروه‌ها توسط دولت پرداخت شود.

مصری تصریح کرد: دولت برای چنین مواردی منابع جداگانه‌ای را  کنار نگذاشته است و در چنین مواقعی نیازمند مصوبه مجلس برای بودجه است.

مجلس هم در قانون بودجه این موارد را می‌بیند، یعنی اگر در بودجه سال آینده که امسال به مجلس می‌رود رقمی لحاظ شود می‌توان سال آینده را هزینه کرد، به‌طوری که سال گذشته 100 میلیارد تومان را برای بیمه رانندگان و خادمان مساجد در بودجه سال 86 در نظر گرفته‌ایم و این امر اجرایی شد.

بخشودگی750 میلیارد تومان جریمه کارفرمایان

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به ارائه لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس، گفت: درصورت تصویب این لایحه کلیه جرایم بیمه‌ کارفرمایان بخشیده می‌شود.

مصری  اظهار کرد: در سال‌های اخیر با موارد متعدد مشکلات حق بیمه کارگران و کارفرمایان در واحدهای تولیدی روبه‌رو بودیم، به‌طوری که کارفرمایانی که امکان پرداخت حق بیمه کارگران خود را نداشتند، با جرایم سنگینی مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه ارقام حق بیمه در سالیان متمادی از اصل حق بیمه نیز بیشتر شده و مشکل دو چندانی را ایجاد کرده است.

مصری خاطرنشان کرد: برای جذب کارگر بیشتر در کارگاه‌ها و رفع مشکلات کارگران واحدهای تولیدی، دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرد تا کلیه جرایم بیمه کارفرمایان بخشیده شود.

وزیر رفاه افزود: این لایحه به زودی در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و چنانچه رأی بیاورد، گشایش بسیار خوبی در امر تولید به وجود خواهد آمد.

وی با بیان این که اصل بدهی بیمه کارفرمایان به صورت اقساط 12 ماهه دریافت خواهد شد، گفت: رقم مبالغ حق بیمه کارفرمایان و جرایم آن‌ها بسیار قابل توجه است و جرایمی بین یک میلیون تا5 میلیارد تومان نیز وجود دارد که دولت همه‌ آن‌ها را در این لایحه بخشیده است.

وی میزان کل بدهی کارفرمایان به سازمان تأمین اجتماعی تا اسفند 85 را 1200 میلیارد تومان خواند و افزود: کارفرمایان به ازای این رقم 750 میلیارد تومان جریمه شده‌اند که مجموع بدهی آن‌ها به سازمان تأمین اجتماعی 1950 میلیارد تومان است که این میزان جریمه بخشیده می‌شود.

کد خبر 34446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز