همشهری آنلاین: اولین جشنواره ملی صنایع دستی وغذای محلی شهرستان گناباد با هدف معرفی قابلیت ها وتوانمندی های به مدت یک هفته برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگ و گرردشگری شهرستان گناباد،علیرضا شناسایی دبیر این جشنواره افزود:این نمایشگاه که با موضوع غذای سنتی وصنایع دستی از بیستم اردیبهشت ماه برگزار می شود هنرمندان وآشپزان از دیگر استان های کشور حضور دارند.

وی برگزاری این نمایشگاه را گامی مهم در جهت شناساندن گناباد وفرهنگ اصیل آن به سایر استان های کشور دانست وگفت: حضور هنرمندان از سایر نقاط کشور در این شهرستان باعث ایجاد تعامل فرهنگی سازنده میان فرهنگها واقوام این سرزمین خواهد شد.

شناسایی افزود: گناباد به لحاظ تاریخی وفرهنگی از موقعیت ویژه ای برخوردار است. به طوری که وجود بیش از 200 اثر تاریخی وآداب ورسوم اصیل ایرانی، صنایع دستی، دانشوران ومنجمین بزرگ همه وهمه نشان دهنده غنای فرهنگی وتاریخی این خطه از ایران است که می بایست به سایر نقاط ایران ودیگران معرفی شود.

وی گفت: شهرستان گناباد تا کنون در چندین جشنواره ملی وبین المللی در داخل وخارج از کشور در بخش صنایع دستی وغذاهای محلی شرکت نموده وتوانسته است عنوان بهترین آش ایرانی را نیز برای جوشپره در ایران کسب نماید.

مسئول اجرایی این جشنواره نیز گفت: اولین جشنواره صنایع دستی، سوغات وغذای محلی گناباد از سوی شرکت بین المللی تابا طوس با همکاری فرمانداری و شورای اسلامی شهر و شهرداری و اداره میراث فرهنگی وگردشگری و...در محل پارک آبی به مدت یک هفته برگزار می شود.

 رضا امیری هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد شادابی ونشاط در بین شهروندان بویژه نسل جوان، معرفی آداب و رسوم سنتی و اصیل منطقه، آموزش و طبخ انواع غذاها،عرضه سوغات و صنایع دستی عنوان کرد و گفت:در این نمایشگاه برنامه های جانبی از قبیل جنگ شادی، موسیقی مقامی، مسابقات و سرگرمی و بازدید از آثار تاریخی اجرا می شود.

کد خبر 51427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز