پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب بانک اطلاعات صنایع ‌دستی ایران همزمان با روز جهانی صنایع ‌دستی چاپ و به منظور آشنایی علاقه ‌مندان در مراسم هفته صنایع ‌دستی توزیع شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر: ‌مدیر روابط عمومی معاونت صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بانک اطلاعات صنایع‌ دستی ایران درچهار بخش به معرفی صنایع دستی کشورمان پرداخته است افزود: فصل اول این کتاب به اطلاع‌رسانی جامع صنایع‌دستی استان‌های مختلف کشور می پردازد.

عسگری با بیان اینکه بخش دوم این کتاب با نگاهی به آثار هنرمندان کشور تهیه شده است گفت: در این بخش 20 هنرمند شاخص و پیشکسوت همراه با آثار و فعالیت‌های هنریشان معرفی شدند و6 هنرمندی هم که پارسال مهر اصالت برای آثار هنریشان دریافت کردند در این بخش مورد توجه قرار گرفته‌ اند.

وی افزود: معرفی صنایع ‌دستی کشور با تفکیک استان‌ ها و بر اساس رشته فعال و بومی هر استان از اطلاعاتی است که در بخش سوم این کتاب گنجانده شده است ضمن اینکه در این بخش می‌توان به راحتی به آدرس، آدرس اینترنتی، تلفن و سایر اطلاعات لازم مراکز و معاونت‌های صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استانها دست‌ یافت.

عسگری بخش چهارم این کتاب را بهانه اصلی برای تکمیل، چاپ و انتشار آن دانست و بیان داشت: در این بخش با تحقیق کارشناسان معاونت صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی در استان‌های مختلف اطلاعات کاملی از هنرمندان فعال استان ‌ها و رشته فعالیت‌ آنها به دست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب بانک اطلاعات صنایع‌دستی ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی با همکاری معاونت صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و گروه هنری خاکیان چاپ شده است

کد خبر 54745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز