همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه بر لزوم مشارکت ایران در گفتگوهای حل بحران سوریه تاکید کرد.

لزوم مشارکت ایران برای حل بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از الجزیره ؛ سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلاروس خود در مسکو، گفت : باید از گفتگوی داخلی سوری حمایت کرد. همه شرکا باید برای یکسان سازی دیدگاهها درباره شیوه حل این بحران تلاش کنند.

وی افزود : ایران شریک اساسی در پرونده سوریه است و باید در گفتگوهای حل این بحران حضور داشته باشد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: ما خواستار کمک به ارتش سوریه و همه جریان های مخالفی که با تروریسم در سوریه می جنگند، هستیم. تلاش کردیم آنچه را که مخالفان میانه رو غیر تروریستی در سوریه نامیده می شود، بیابیم اما پیدا نکردیم. متحد کردن همه جریان ها علیه تروریسم مهم است و تروریست های خوب و بد وجود ندارد.

وی گفت: برخی از شرکای ما در رابطه با مبارزه با تروریسم در سوریه یا اینکه تروریست ها در آنجا چه کسانی هستند، شفافیت ندارند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما برای حمایت از همه گروههایی که با تروریسم در سوریه مبارزه می کنند، آماده ایم.

سرگئی لاوروف در ادامه گفت: روسیه و مصر پیشنهادی برای مخالفان سوری درباره ایجاد مبنای مشترک برای آنها در گفتگو، تهیه می کنند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: اقدامات ضروری را برای جلوگیری از گسترش پایگاههای تروریسم همزمان با ترغیب به حل و فصل بحران ها در خاورمیانه اتخاذ خواهیم کرد.

سرگئی لاوروف گفت: متحد کردن همه جریان ها علیه تروریسم مهم است و تروریست های خوب و بد وجود ندارد و برخی از شرکای ما در رابطه با مبارزه با تروریسم در سوریه یا اینکه تروریست ها در آنجا چه کسانی هستند، شفافیت ندارند.

در همین حال نهاد ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: از هر راه حل سیاسی که ملت سوریه برگزیند و به وحدت ملی احترام بگذارد و از خونریزی جلوگیری کند، استقبال می کند.

کد خبر 311765

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha