شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته عالی ضد تروریسم روسیه در یک جلسه فوق العاده درباره وقایع تروریستی جمعه شب پاریس که ۱۲۸ کشته و حدود ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت و بررسی تهدیدهای ضد روسی منتسب به داعش، در سراسر این کشور به ویژه شهرهای بزرگ حالت آماده باش کامل امنیتی اعلام کرد.

اعلام  آماده باش امنیتی در روسیه

به گزارش ایرنا، در اعلامیه این کمیته بر اجرای تدابیر چند لایه امنیتی برای حفاظت از مراکز حساس دولتی و مراکز پرتردد مانند ایستگاه های مترو تاکید شده است.

همچنین فرودگاه های روسیه در صدر فهرست افزایش اقدامات امنیتی قرار گرفته و از همه مردم خواسته شده است حضور افراد و هرگونه تردد مشکوک یا بسته های رها شده در اماکن عمومی را بدون اینکه خود اقدامی دهند، به سازمان ها و ماموران امنیتی اطلاع رسانی کنند.

روسیه پس از آغاز همکاری ضد تروریستی با سوریه علیه داعش در کانون تهدیدهای منتسب به این گروه با عنوان «حمام خون در مسکو» و «انتقام وحشتناک» قرار گرفته است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تنها چند ساعت پیش از وقوع حمله های تروریستی پاریس اعلام کرد، مسکو تمام پیامدها و احتمال های اجرای عملیات ضد تروریستی در سوریه را نه تنها یک بار بلکه چندین بار سنجیده است.

این تاکید پوتین پس از حدود 45 روز بمباران های مداوم مواضع تروریست ها به ویژه داعش در سوریه بیان شده که تهدیدهای گسترده ضد روسی تروریست ها را در پی داشته است.

حضور ماموران با تجهیزات دستی کشف محمولات مشکوک، کنترل رهگذران و بازرسی، وجود ماموران در ایستگاه های پرتردد مترو، حفاظت ویژه از میدان سرخ مسکو مجاور کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه بخشی از تدابیر پیشگیرانه وقوع عملیات تروریستی به شمار می رود.

بازداشت حدود 12 تروریست آماده عملیات تروریستی همراه بمب های چاشنی گذاری شده، دستگیری چندین عضو داعش بازگشته از سوریه و عراق و همچنین دو زن عضو این گروه از جمله اقدامات ضد تروریستی ماه گذشته ماموران امنیتی روسیه است.

روسیه که بیش از 3 هزار و 300 موضع تروریست ها به ویژه داعش را در سوریه منهدم کرده و سبب شده است ارتش این کشور در موقعیت پیشروی قرار گیرد، با توجه به تهدیدهای داعش علیه پایتخت های اروپایی از جمله رم و لندن، اکنون بیش از گذشته برای جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی آماده شده است.

بیشتر نگرانی های روسیه مربوط به بازگشت حدود 2 هزار شهروند این کشور است که به صفوف تروریست ها در سوریه و عراق پیوسته اند و می تواند ضریب احتمال بروز وقایع تروریستی را افزایش دهد و به همین دلیل بانک اطلاعاتی و گروه های عملیاتی ویژه ای برای دستگیری فوری تروریست ها هنگام ورود به روسیه تشکیل شده است.

بیشترین تعداد شهروندان روسی پیوسته به تروریست ها از جمهوری های مناطق قفقاز روسیه به ویژه چچن است که به نام «الشیشانی» ها شناخته می شوند و توانسته اند تا بالاترین رده های گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره ارتقا یابند و «گردان چچنی ها» هم از اصلی ترین واحدهای عمل کننده تروریستی در سوریه به شمار می رود.

براساس تازه ترین گزارش سازمان امنیت فدرال روسیه، 30 هزار نفر از 100 کشور در صفوف گروه های تروریستی در سوریه و عراق می جنگند که 5 سال پیش توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر، عربستان و رژیم صهیونیستی با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» جذب و مسلح شدند.

کد خبر 313755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha