همشهری آنلاین: داعش با انتشار یک فیلم ویدئویی جدید روسیه را به انجام حملاتی در "آینده نزدیک" تهدید کرد: "بزودی حمام خون در روسیه راه می‌اندازیم".

daesh

به گزارش خبرگزاري‌ها گروه تروریستی داعش در یک پیام ویدیوئی به زبان روسی که در شبکه اینترنتی منتشر شده روسیه را تهدید به انجام حملات خونین به خاک این کشور کرده است.

ايرنا مي‌گويد: روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، از یک و نیم ماه پیش ،حدود 50 فروند جنگنده سوخو و مجموعه‌ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست‌ها به کار گرفته است.

مسکو اعلام کرده که این همکاریها در چارچوب مقررات بین‌المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

زمین گیر شدن گروه‌های تروریستی بر اثر نابودی حدود 3000 هدف، ارتش سوریه را در موقعیتی هجومی‌تر قرار داده است تا با استفاده از تجهیزات و تسلیحات جدید دریافتی از مسکو، حمله های خود را افزایش دهد.

آخرین جمع بندی وزارت دفاع روسیه نشان می‌دهد پیشروی نظامیان سوری زیر پوشش نیروی هوایی روسیه در اطراف حلب، بسیار بیش از انتظارها بوده و همزمان نظامیان سوری در حمص و حما نیز موفقیت های مهمی کسب کرده اند.

در همین حال گزارش رسانه ها حاکی است، همزمان با تداوم بمباران‌های مواضع تروریست‌ها به ویژه داعش توسط جنگنده‌های سوخوی روسی، شکاری بمب افکن‌های نیروی هوایی سوریه نیز به این عملیات پیوسته و در دو روز گذشته 150 هدف گروه‌های تروریستی را نابود کرده‌اند

از سوي ديگر به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، پایگاه اینترنتی «سایت» که فعالیت افراط گراها را در اینترنت پیگیری می کند پنجشنبه اعلام کرد: داعش با پخش تصاویری ویدئویی تهدید کرد «در آینده ای بسیار نزدیک» حملاتی در خاک روسیه انجام خواهد داد.

کد خبر 313589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha