جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت روسی سامانه ساده‌ای ساخته است تا ماموران در مراکز پرتردد جمعیتی که امکان بازرسی بدنی همه وجود ندارد، تروریست‌های انتحاری را با ضریب اطمینان بالا ردیابی و پیش از «خود انفجاری» بازداشت کنند.

 روسیه دستگاه انتحاری یاب ساخت

به گزارش ايرنا، این دستگاه که قادر به ردیایی کمربندهای انتحاری حاوی قطعات فلزی است، می تواند در مراکز پرجمعیت مانند ایستگاه های مترو، ورزشگاه های بزرگ، بازار و مراکز گردشگری کاربرد داشته باشد.

شرکت «یوتا» اعلام کرده است که این دستگاه همراه ماموران امنیتی با توان ردیابی تروریست های دارای کمربند انفجاری از فاصله چند متری در نمایشگاه Milipol-2015 پاریس عرضه شده است.

«ولادیمیر تکاچ» مدیر عامل این شرکت به خبرگزاری ریانووستی گفت: دستگاه ساخته شده که بهای آن هزار و 600 دلار است با حوزه تشخیص پیرامونی تا شش متر، توجه علاقه مندان زیادی از جمله مصر را به خود جلب کرده است.

طبق مشخصات اعلام شده، ماموران کاربر دستگاه کم حجم شرکت یوتا می توانند با اتکا به حس گرهای قوی گیرنده صوتی و شنود صداهای پردازش شده از جابجایی کمربند انفجاری را که معمولا برای ایجاد آسیب پذیری بیشتر حاوی قطعات فلزی کوچک مانند میخ و تکه های آهن است، بدون جلب توجه تروریست های انتحاری بین جمعیت ردیابی کنند و با استفاده از فرصت پیش آمده اقدام های لازم را برای جلوگیری از بروز واقعه تروریستی انجام دهند.

ویژگی این دستگاه قرار گرفتن صفحه جاذب صدای آن زیر لباس ماموران امنیتی است و فقط هدفون آن دیده می شود که مانند دستگاه های همراه صوتی است و توجه تروریست ها را جلب نمی کند.

کد خبر 314443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha