جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد محمد اموازی معروف به «جان جهادی» در حمله پهپادهای آمریکا در سوریه به هلاکت رسید.

 هلاکت جلاد داعش در سوریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،خبرنگار سی ان ان گفت کشته شدن مأمور اعدام داعش بر اثر حمله هوایی آمریکا، هنوز تأیید نشده است. پنتاگون اعلام کرد نیروهای آمریکایی با حملات هوایی به الرقه سوریه، مأمور اعدام گروه داعش مشهور به «جان جهادی» را هدف قرار دادند.

محمد اموازی، معروف به جان جهادی تبعه انگلیس و متولد کویت است. اموازی در تصاویر ویدیویی مربوط به اعدام شماری از گروگان های داعش، دیده شده است. هنوز مشخص نیست آیا جان جهادی در حملات هوایی اخیر آمریکا کشته شده است یا خیر.

باربارا استار گزارش داد حمله هوایی آمریکا برای هدف قراردادن محمد اموازی، نزدیک الرقه سوریه رخ داد.اموازی که بین مردم دنیا با نام «جان جهادی» شناخته شده، قاتل بدنام گروگان های آمریکایی، انگلیسی و ژاپنی است.

تصاویر سربریدن این گروگان ها، بدون تردید واکنش افکار عمومی را به همراه داشت. گفته می شود آمریکایی ها از چند روز پیش، جان جهادی را ردیابی کرده بودند و زمانیکه فرصت مناسب ایجاد شد، حمله هوایی انجام دادند.

یک مقام بلند پایه آمریکایی گفت اطمینان دارم که مأمور اعدام داعش معروف به «جان جهادی» بر اثر حمله هوایی آمریکا نزدیک الرقه سوریه، کشته شده است.

بارابار استار گزارش داد این مسئله برای خانواده گروگان های کشته شده آمریکایی، انگلیسی و ژاپنی و همچنین برای گروگان هایی که از چنگال داعش گریخته اند، بار احساسی دارد.

بنابراین، تحقق و اجرای عدالت برای جان جهادی را می توان یک پیروزی برای تسکین آنها دانست. همه گزارش ها از آن حکایت دارد که بدنامی و خشونت اموازی باعث شده است او به حاشیه رانده شود و در چند ماه اخیر، تصویری از او منتشر نشده بود.

خانواده گروگان های آمریکایی داعش، دولت انگلیس و احتمالاً دولت ژاپن از حمله هوایی برای کشتن جان جهادی مطلع شده اند و این وظیفه دولت ها (ژاپن و انگلیس) است که شهروندان خود را از این موضوع مطلع کنند.

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری، گزارش داد نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن مناطق بانص و رسم الصهریج را در جنوب غرب العیس در حومه جنوبی حلب آزاد کردند و به طور کامل تحت سیطره خود در آوردند.

کد خبر 313631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha