چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

ارتش سوریه راه اصلی حلب که در جنوب شرقی این شهر واقع است را از کنترل داعش پس گرفت و آن را آزاد کرد.

سوریه

اين راه از آن جهت اهميت دارد كه مسير ارتباطي حلب با چند شهر ازجمله حمص و حما در جنوب است. عمليات آزاد‌سازي حلب به سرعت در حال پيشروي است. اين منطقه در 2هفته گذشته صحنه درگيري‌هاي سنگين زميني ميان نيروهاي ارتش سوريه وتروريست‌ها بوده‌است. همزمان نماينده سازمان ملل در امور سوريه ديروز مذاكرات خود را با وزيرخارجه روسيه در مسكو آغاز كرد.

هدف از اين مذاكرات فراهم كردن مقدمات مذاكره ميان دولت دمشق و مخالفان در راستاي برنامه توافق شده در نشست جمعه گذشته وين است. وزارت خارجه روسيه اعلام كرده كه مسكو در روزهاي آينده ميزبان مذاكرات دولت و مخالفان سوريه است.
وزارت خارجه آمريكا اما ديروز در واكنشي، اين اقدام روسيه را زودهنگام خواند. سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفته‌است، براي ديدار دولت ومخالفان سوريه زماني درنظر گرفته خواهد شد اما اكنون زود است و مسكو فعلا بايد روي داعش و نفوذ بر دولت بشار اسد براي حمايت از دوران‌گذار سياسي تمركز كند.

در همين حال ديروز ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه با رجب طيب اردوغان رئيس‌جمهور تركيه تلفني درباره آخرين وضعيت سوريه گفت‌وگو كردند. موضوع اين گفت‌‌وگو پيگيري راه‌حل‌هاي ديپلماتيك براي بحران سوريه و همچنين موقعيت كردها از نظر تركيه بوده ‌است.
اما در تحولي ديگر مرتبط با سوريه، نخست‌وزير انگليس بعد از مخالفت پارلمان، از طرح موضوع اقدام نظامي كشورش عليه داعش در خاك سوريه منصرف شده‌است. قرار بود ديويد كامرون اين طرح را به رأي مجلس بگذارد.

اما نمايندگان مجلس گفته‌اند اكنون زمان مداخله نظامي لندن در سوريه نيست. بعد از آغاز عمليات نظامي روسيه عليه داعش در خاك سوريه، كشورهاي غربي ازجمله فرانسه و انگليس هم در تكاپوي مداخله نظامي هستند.

کد خبر 312714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha