همشهری آنلاین: وزیر خارجه لهستان طرحی برای تشکیل ارتشی از میان آوارگان سوری که وارد مرزهای اتحادیه اروپا شده‌اند ارائه کرده است تا به گفته وی به جای اعزام نیروهای نظامی غربی به خاورمیانه از این افراد در عملیات نظامی استفاده شود.

طرح پیشنهادی لهستان برای تشکیل ارتشی از میان آوارگان سوری در اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویتولد واسژیوفسکی» وزیر خارجه لهستان پیشنهاد جدیدی در رابطه با بحران آوارگان در اروپا مطرح کرده که بر اساس آن ارتشی از میان مردان سوری که به مرزهای اروپایی رسیده‌اند، تشکیل شود.

بنا بر گزارش روزنامه «دیلی تلگراف» انگلیس، این دیپلمات لهستانی معتقد است چون کشورش قادر به اعزام نیروهای نظامی به خاورمیانه نیست، می‌تواند از ایده تشکیل ارتشی از میان مهاجران و آوارگان سوری به نفع خود استفاده کند.

به گفته این مقام لهستانی، این پیشنهاد گزینه مناسبی برای مواجهه با بحران جاری در سوریه است، تا اینکه لهستان، سربازانی را که باید «از مرزهای کشور نگهبانی کنند» را به منطقه درگیری‌ها در خاورمیانه اعزام کند.

وی طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ملی لهستان گفت: « مهاجرت و حرکت صدها هزار تن از جوانان سوری به سمت اروپا، این امکان را به ما می‌دهد تا ارتشی را تشکیل دهیم. آیا برای شما قابل تصور است در حالی که ما نیروها و سربازانمان را برای نبرد در سوریه به این کشور اعزام می‌کنیم تا با تروریست‌ها بجنگند، صدها هزار تن از مهاجران جوان سوری در کافه‌ها و رستوران‌ها برلین بنشینند و تماشاگر مبارزه و تلاش ما باشند؟»

این وزیر لهستانی که در پی پیروزی حزب محافظه‌کار متبوعش، «قانون و عدالت»، به تازگی سکان دیپلماسی کشورش را در دست گرفته در ادامه اظهار داشت «این مهاجران جوان می‌توانند با کمک ما اروپایی‌ها، مبارزه کنند و خودشان کشورشان را از چنگال تروریست‌ها نجات دهند.»

وزیر خارجه لهستان تصریح کرد «پیشنهاد اعزام ارتشی از مهاجران به سوریه، مسئله‌ای قابل تصور و اقدامی مؤثر است، چرا که کشورش قادر و مایل به اعزام نیرو برای نبرد در خاورمیانه نیست. وی افزود لهستان نیازمند حضور سربازان و نیروهایش در خاکش، برای نگهبانی و حراست از مرزهای شرقی اش در صورت بروز و گسترش درگیری‌ها در اوکراین، نیاز دارد. چرا که آغاز درگیری‌ها در اوکراین تهدیدی برای امنیت ملی لهستان خواهد بود.

پس از حملات تروریستی در پاریس، لهستان اعلام کرد که تقاضانامه‌های همه مهاجران را به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت وجود «هر گونه شائبه و نقطه تاریکی در سابقه آنان»، تقاضای آنان برای پناهندگی و زندگی در لهستان رد خواهد شد.

کد خبر 314201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha