سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت نروژ در نظر دارد به منظور مقابله با موج مهاجرت، قوانین سختگیرانه تری را برای پذیرش آوارگان و مهاجران وضع کند.

دولت نروژ قوانین پناهندگی را سخت تر می کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، نروژ با پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت، حدود 35 هزار مورد تقاضای پناهندگی را در سال جاری میلادی دریافت کرده است. این رقم بی سابقه در کنار افزایش احساسات ضد مهاجر پذیری در این کشور سبب شد تا دولت تصمیم بگیرد قوانین مهاجرتی سختگیرانه تری را وضع کند.

بر پایه این گزارش، «اِرنا سُلبرگ» (Erna Solberg) نخست وزیر نروژ در همین راستا قرار است در برنامه ترمیم کابینه که روز چهارشنبه اعلام می شود، وزارت مهاجرت تاسیس و وزیر مهاجرت تعیین کند.

حزب محافظه کار ارنا سلبرگ از اکتبر 2013 (مهر/ آبان 1392)میلادی با حزب ترقی خواه به ریاست «سیو ینسن» (Siv Jensen) وزیر دارایی، ائتلاف کرده است.

به نوشته روزنامه «وی جی» (VG)، ینسن در برنامه ترمیم کابینه در پست خود باقی خواهد ماند.

تلویزیون دولتی «ان آر کی» (NRK) نیز اعلام کرد: «پر ساندبرگ» (Per Sandberg) معاون ینسن در ریاست حزب ترقی خواه که دولت را به سازش با احزاب مخالف میانه متهم می کند، وارد کابینه خواهد شد.

به نوشته وی جی، «تُرد لین» (Tord Lien) وزیر نفت و انرژی از حزب ترقی خواه و «ویدار هلژیسن» (Vidar Helgesen) وزیر امور اروپایی از حزب محافظه کار ممکن است در برنامه ترمیم کابینه برکنار شوند.

جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت و مداخله نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده، به افزایش شمار آوارگان جنگ زده منجر شده و این امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم روبه روکرده است.

کد خبر 318207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha