همشهری آنلاین: بر اساس گزارش مشترک «کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل» و «سازمان بین المللی مهاجرت»، شمار پناهجویان و مهاجرانی که در سال جاری از آسیا و آفریقا به اروپا رسیده‌اند از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است.

شمار پناهجویان و مهاجران به اروپا از مرز یک میلیون نفر گذشت

به گزارش يورونيوز، بنا به گزارش مشترک این دو نهاد، در حالی که نیمی از این افراد را جنگزدگان سوری تشکیل می دهند، بیست درصد این افراد افغان و هفت درصد آنها عراقی اند. بیش از هشتصد هزار نفر از این پناهجویان و مهاجران از طریق دریا و با ورود به یونان خود را به خاک اروپا رسانده اند.

این در حالی است که عوامل اصلی پناهجویی و مهاجرت ساکنان آسیا و آفریقا به اروپا برطرف نشده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت. آنتونیو گوترژ، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این باره می گوید: «ما خواهان پناهجوی بیشتر نیستم، ما می خواهیم از آواره شدن افراد جلوگیری کنیم، و برقراری صلح بهترین راه حل است. در شرایط فعلی، باید تلاشهای دیپلماتیک برای رسیدن به صلح را تشدید کنیم، چون شاهد افزایش شدید جنگها و درگیریها هستیم، و می بینیم که جامعه جهانی ظاهراً توان متوقف کردن این روند را ندارد.»

همزمان، برخی از کشورهای اروپایی بر سیاست خودداری از پذیرش پناهجویان اصرار ورزیده، و برخی دیگر با سخت تر کردن مقررات پذیرش، شمار بیشتری از پناهجویان را به کشورهایشان باز می گردانند.

کد خبر 319046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha