همشهری آنلاین: سفیر اتحادیه اروپا در آمریکا گفت: این اتحادیه با محدودیت پیشنهادی روادید آمریکا مخالف بوده و مشغول رایزنی با سناتورهای کنگره آمریکا در ارتباط با این طرح است.

ایرنا نوشت: دیوید اوسالیوان، افزود: اتحادیه اروپا با طرح تصویب شده در مجلس نمایندگان آمریکا که می تواند سفر به ایالات متحده را برای دارندگان گذرنامه های ۳۸ کشور اکثرا اروپایی محدود کند، مخالف است.

وی که با پایگاه خبری بی بی سی صحبت می کرد، افزود: من وهمکارانم در حال رایزنی با نمایندگان کنگره آمریکا هستیم به امید این که نظرات و ملاحظات اتحادیه اروپا مد نظر سناتورهای آمریکایی قرار گیرد.

وی اظهارکرد:فعالیت دیپلماتیک ما به این امید است که دیدگاه مان درمیان چند نسخه متفاوت که ازاین طرح وجود دارد لحاظ شود. یادآوری کرده ایم که به خاطر این توافق لغو روادید است که میلیون ها اروپایی هر سال به آمریکا سفر می کنند و به همان تعداد هم آمریکایی به اروپا می روند.درنتیجه نباید با نگاه سخت گیرانه این رفت و آمد را مشکل کنیم. این دقیقا همان چیزی که تروریست ها می خواهند.'

طرحی درمجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده است که بر اساس آن تعهد آمریکا به لغو نیاز به اخذ روادید برای ۳۸ کشور عمدتا اروپایی دچار تغییر و محدودیت می شود.

براساس این طرح شهروندان این کشورها که بعد ازیک مارس ۲۰۱۱ به سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده باشند نمی توانند بدون روادید به آمریکا بروند.به علاوه شهروندانی که تابعیت دوگانه این چهار کشور را دارند هم باید برای سفر به آمریکا ویزا بگیرند.

کد خبر 316724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha