همشهری آنلاین: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد بوسنی و هرزگوین رسما تقاضای عضویت در اتحادیه اروپا را ارائه داده است.

بوسنی رسما تقاضای عضویت در اتحادیه اروپا را ارائه داد

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از بروکسل، فدریکا موگرینی روز دوشنبه ضمن اعلام این مطلب گفت این درخواست در حالی ارائه شده که سارایوو هنوز همه شروط ارائه چنین درخواستی را رعایت نکرده است.

موگرینی گفت: اتحادیه 28 عضوی اروپا اکنون این تقاضا را بررسی خواهد کرد و این خبر خوبی برای اتحادیه اروپا و بوسنی یا همان جمهوری سابق یوگسلاوی بود که در جنگ دهه 1990 میلادی 100 هزار کشته داد.

موگرینی به خبرنگاران گفت: در شرایطی که اتحادیه اروپا از داخل زیر سوال است، مشاهده چنین انرژی و تمایلی در کشورهای همسایه برای پیوستن به اتحادیه و سخت کوشی آنها برای مطابقت دادن سازوکارها، نهادها، اقتصاد و کشورشان با معیارهای اروپا احساس مسئولیتی را در ما در قبال شهروندان اتحادیه اروپا ایجاد می کند.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا و کشور بوسنی و هرزگوین در مارس سال 2015 توافقنامه همکاری و مشارکتی را امضاء کردند که در نهایت راه را برای ارائه تقاضای عضویت از سوی بوسنی هموار کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که دراگان کوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی همزمان با ارائه تقاضای عضویت کشورش در اتحادیه اروپا اعلام کرد که هنوز سال های بسیار پرچالشی در پیش روی ما قرار دارد.

کد خبر 325248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha