همشهری‌آنلاین: دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در آستانه نشست سران اتحادیه اروپا درباره بحران پناهجویان هشدار داد، این اتحادیه با وجود مهاجرت گسترده و توافق برای حفظ انگلیس در آن، در آستانه فروپاشی است.

donald tusk

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در سخنرانی خود در بخارست هشدار داد: اکنون لحظه‌ای حیاتی است و زمان آن است که ما بیش از آن‌که به مسائل خود توجه کنیم به مشکلات و مسائل یکدیگر گوش دهیم.

تاسک با اشاره به این‌که سه روز به آغاز نشست سران اتحادیه اروپا باقی مانده است، توضیح داد: طبیعی است که مواضع‌ با کمترشدن زمان باقی مانده به برگزاری نشست تشدید می‌شوند؛ نشستی که قرار است ما در آن به دو چالش بزرگ یعنی آینده اتحادیه اروپا و دستورالعمل آن عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا و بحران مهاجرت بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نوشته روزنامه تودی زمان، او ادامه داد: خطر فروپاشی اتحادیه اروپا کاملا واقعی است. در حقیقت این موضوع بسیار "حساس" است و باید در گذر از این دوران بسیار دقت کرد چون چیزی که بشکند دیگر قابل جمع کردن نیست.

در همین حال، کلاوس یوهانس، رئیس‌جمهور رومانی که در سال 2007 به اتحادیه اروپا پیوست از انگلیس خواست در اتحادیه اروپا بماند و گفت اتحادیه اروپا به انگلیس و انگلیس به اتحادیه اروپا نیاز دارند.

یوهانس در این باره گفت، کشورش انعطاف‌پذیر خواهد بود و برای دستیابی به راه حل برای باقی ماندن انگلیس آماده كمك است.

او اما تاکید کرد اقدام هايی که به رومانی محول می‌شود نباید تبعیض‌آمیز باشد. تخمین زده می‌شود حدود 175 هزار رومانیایی در انگلیس کار می‌کنند.

تاسک در ادامه اظهاراتش همچنین خاطرنشان کرد، موج مهاجرانی که طی یک سال گذشته وارد اتحادیه اروپا شده‌اند توان اتحادیه اروپا را رو به پایان برده است.

کد خبر 325338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha