همشهری‌آنلاین: دونال تاسک،رئیس شورای اروپا در پی حمله به دفتر روزنامه "زمان"، اعلام کرد: اتحادیه اروپا نمی‌تواند نسبت به نقض اصول آزادی مطبوعات در ترکیه بی‌تفاوت باشد، آزادی بیان و مطبوعات برای روند توسعه هر فرهنگی لازم و ضروری است.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا اعلام کرد: همه ما می‌دانیم که آزادی بیان و مطبوعات از "بنیادی‌ترین" اصول حقوق بشر در هر کشوری است. بدون وجود این آزادی‌ها روند توسعه هیچ کشوری نمی‌تواند کامل و بی‌نقص باشد. بر همین اساس ما نمی‌توانیم نسبت به نقض این آزادی‌ها و وضعیت کنونی در ترکیه بی‌تفاوت باشیم.

پیشتر احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد: هیچ کس نمی‌تواند ترکیه را متهم به نبود آزادی مطبوعات در این کشور کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس ترکیه روز جمعه دفتر روزنامه "زمان" در شهر استانبول را با توسل به گاز اشک‌آور و ماشین‌های آبپاش مورد حمله قرار داده و به بهانه اجرای حکم یک دادگاه براي تحت کنترل دولت قرار دادن این رسانه ، به زور وارد ساختمان آن شد.

این اقدام اخیر دولت آنکارا علیه روزنامه "زمان" در حالی انجام شده که نگرانی‌های جدیدی بابت آزادی بیان در ترکیه و تحت زمامداری رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور اين كشور شکل گرفته است.

در حال حاضر 2000 روزنامه نگار، وبلاگ نویس و شهروندان دیگر شامل دانش آموزان دبیرستانی ترکیه به خاطر انتقاد و به اتهام توهین به رجب طیب اردوغان تحت پیگرد قرار دارند.

کد خبر 327598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha