سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

با ادامه جنگ ارتش ترکیه در مناطق کردنشین این کشور با هواداران و اعضای گروه پ‌ک‌ک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دیروز خواستار تحقیق درباره شلیک و کشتار غیرنظامیان در این مناطق شد.

ترکیه

در روزهاي گذشته با انتشار گزارش‌ها و تصاويري از شهرهاي مناطق كردنشين تركيه در جنوب شرق اين كشور، واكنش‌هاي بين‌المللي عليه دولت تركيه شدت گرفته‌است. مقامات اتحاديه اروپا هم بعد از آنكه از سوي رسانه‌ها و گروه‌هاي حقوق بشري متهم به سكوت در قبال تركيه شدند، در روزهاي اخير از آنكارا خواستند كه خويشتنداري بيشتري نشان دهد.

عمليات نظامي ارتش تركيه عليه پ‌ك‌ك در 2‌ماه گذشته در شهرهايي مانند دياربكر و جزيره، بيش از 100كشته به جا گذاشته‌است. بعضي از مناطق اين شهرها تحت محاصره بوده و هزاران نفر از ساكنان آنها فرار كرده‌اند. دولت تركيه تأكيد كرده‌است كه تا زمان تسليم پ‌ك‌ك به اين عمليات ادامه مي‌دهد. در مقابل، حملات پ‌ك‌ك به پليس و ارتش تركيه هم ادامه دارد. ده‌ها نفر از نيروهاي پليس و ارتش در اين حملات كشته شده‌اند. دولت تركيه مي‌گويد كه تهديد پ‌ك‌ك براي اين كشور مانند تهديد داعش است.

با اين حال گروه‌هاي حقوق بشري و منابع كرد ارتش تركيه را به نقض حقوق غيرنظاميان و كشتار آنها در اين عمليات نظامي گسترده متهم كرده‌اند؛ اتهامي كه اكنون باعث شده سازمان ملل خواستار تحقيق درباره آن شود. زيد رعد‌الحسين، ديپلمات اردني سازمان ملل و كميسر حقوق بشر اين سازمان گفته‌است، تصاوير تكان‌دهنده‌اي از شليك به سمت غيرنظاميان در مناطق جنوب شرقي تركيه دريافت كرده‌است.

کد خبر 323689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha