همشهری آنلاین: امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه در تازه ترین هشدار یک مقام خارجی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: رای به خروج لندن از این اتحادیه تبعاتی برای این کشور به دنبال دارد.

وزیر اقتصاد فرانسه درباره تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز از لندن، ماكرون روز شنبه در گفت و گو با شبكه انگليسي 'بي بي سي' گفت: انگليس ممكن است با چالش دسترسي به بازار واحد اتحاديه اروپا، هجوم پناهجويان به سواحل اين كشور و نيز از دست دادن قدرت مذاكره خود در حمايت از صنعت بيمار فولاد اين كشور در رقابت با چين مواجه شود.

وي افزود: كشور شما قدرتمند است و آينده كشور شما در خارج از اتحاديه اروپا قابل تصور نيست. انگليس بايد بخشي از اتحاديه باقي بماند و به همراه قدرت هاي بزرگ ديگر اين اتحاديه را تغيير دهد.

وزير اقتصاد فرانسه افزود: خروج انگليس باعث الگو گرفتن ساير كشورها خواهد شد و بي ترديد اين امر تبعاتي را خواهد داشت، زيرا در غير اين صورت وجود اتحاديه اروپا مفهومي نخواهد داشت.

وي هشدار ساير مقامات فرانسوي و «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس را درباره هجوم هزاران نفر از پناهجويان از فرانسه به انگليس در صورت خروج اين كشور از اتحاديه اروپا تكرار كرد؛ خواسته اي كه به گفته حاميان 'بريگزيت' صرفا با هدف ايجاد ترس و ارعاب انجام مي شود.

تعدادي از مقام هاي خارجي تاكنون از انگليس خواسته اند به عضويت خود در اتحاديه اروپا ادامه دهد.

قرار است «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در سفر اين هفته خود به لندن، بار ديگر خواسته خود را درباره ماندن انگليس در اتحاديه اروپا تكرار كند.

در حالي كه تا برگزاري همه پرسي براي تصميم گيري درباره عضويت انگليس يا خروج اين كشور از اتحاديه اروپا فقط حدود دو ماه باقي مانده است، انگليسي ها در اين زمينه اختلاف نظر دارند و حاميان و مخالفان اين تصميم، يكديگر را به استفاده از نگراني هاي عمومي به منظور اعمال نفوذ بر راي دهندگان متهم مي كنند.

انگليس در تاريخ 23 ژوئن (3 تير) با برگزاري همه پرسي كه ديويد كامرون وعده آن را داده بود، درباره ادامه عضويت يا خروج اين كشور از اتحاديه اروپا تصميم گيري مي كند.

حاميان خروج انگليس مي گويند كشورشان به آساني مي تواند مذاكراتش را درباره توافقات تجاري با اتحاديه اروپا از سر گرفته و بار ديگر جايگاه خود را در جهان به دست آورد.

ماكرون، پيشتر 3 مارس (13 اسفند) نيز در گفت و گو با نشريه انگليسي «فايننشال تايمز»، هشدار داده بود: در صورت خروج انگليس از اتحاديه اروپا، فرانسه به ممانعت از عبور مهاجراني كه قصد ورود به آن كشور را دارند، پايان داده و بانكداران را نيز به خروج از انگليس و استقرار در فرانسه تحريك خواهد كرد.

وي با بيان اين كه خروج انگليس از اتحاديه مي تواند به توافق ميان لندن و پاريس در مورد كنترل مرز مشترك، پايان دهد، گفته بود: روزي كه روابط دو كشور قطع شود، مهاجران ديگر در بندر «كاله» نخواهند ماند.

وزير اقتصاد فرانسه همچنين با اشاره به اين كه انگليس در صورت خروج از اتحاديه، ديگر نمي تواند به بازار مشترك اروپا دسترسي كامل داشته باشد، هشدار داده بود: پاريس مي تواند نهادهاي مالي و بانكي را به خروج از لندن وادارد.

كاله در شمال فرانسه از مدت ها پيش به محل اسكان موقت هزاران آواره اي تبديل شده كه در دهكده اي از چادرهاي مسافرتي زندگي مي كنند. اين افراد منتظر فرصتي هستند تا خود را از مسير دريا يا تونل مانش و يا كاميون هايي كه از آن مي گذرند، به انگليس برسانند.

مقامات فرانسوي شمار آوارگان و پناهجويان ساكن زاغه «جنگل» در بندر كاله را سه هزار و 500 تن اعلام مي كنند و اين در حالي است كه تازه ترين سرشماري توسط دو موسسه غيردولتي فرانسوي و انگليسي تعداد آوراگان و پناهجويان اين منطقه را نزديك پنج هزار نفر نشان مي دهد.

کد خبر 330916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha