همشهری آنلاین: منابع انگلیسی روز دوشنبه گزارش دادند که 'سلول های خفته ' داعش متعاقب حملات بمب گذاری مرگبار بروکسل در حال برنامه ریزی برای انجام دادن بیش از ۲۰ حمله تروریستی در خیابان‌های انگلیس هستند.

لندن

به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی میل در گزارشی نوشت: مقامات دستگاه اطلاعات داخلی 'ام آی 5' بر این باورند که بیش از 50 تن از میان 450 افراط گرایی که هم اینک در انگلیس زندگی می‌کنند، احتمالا درگیر این توطئه‌های تروریستی هستند.
این روزنامه افزود: مقامات اطلاعاتی انگلیس نگران از این هستند که این 'سلول های خفته' بدون هیچ گونه هشداری اقدام به حمله تروریستی کنند.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر 450 تن از افراد مظنون از سوی سرویس‌های امنیتی انگلیس رصد می‌شوند اما پلیس ضد تروریسم و 'ام ای 5' نظارت دقیق تری بر روی 50 تن از آنها به عمل می‌آورد.

دیلی میل افزود: یک افسر سابق اطلاعاتی انگلیس گفته است: هر کسی که در بخش ضد تروریسم فعالیت می‌کند بر این باور است که یک حمله تروریستی در انگلیس صورت خواهد گرفت اما زمان و مکان آن قابل تشخیص نیست .

این روزنامه افزود: این مقامات سابق امنیتی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از وقوع این حملات گفت اما هیچ نشانه هشداردهنده ای در این خصوص وجود ندارد.

دیلی میل اضافه کرد: گروه داعش هفته گذشته بعد از بمب گذاری های بروکسل تهدید کرده است که ضربه سخت و تلخ تری را به انگلیس خواهد زد.

این روزنامه با اشاره به افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه ها، شبکه های مترو و قطار و مناطق شلوغ در لندن و سایر شهرهای بزرگ انگلیس افزود: بیش از 2 هزار نیروی پلیس اضافی قرار است برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی در خیابان های انگلیس مستقر شوند.

 دیلی میل اضافه کرد: 'ام آی 5' از سال 2014 میلادی تاکنون سطح هشدار تروریستی در انگلیس را در حد 'شدید' ارزیابی کرده که معنای آن این است که احتمال بمب گذاری و تیراندازی در خیابان های انگلیس 'بسیار محتمل' است.

کد خبر 328916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha