همشهری آنلاین: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در آغاز دیدارش از بریتانیا بار دیگر حمایتش را از باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا ابراز کرده است.

درخواست اوباما برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا خشم مخالفان را برانگیخت

به گزارش بي بي سي، اوباما در مقاله‌ای که در روزنامه دیلی تلگراف چاپ شده گفته است که عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا نفوذ و تاثیر این کشور را در جهان برجسته می کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرده که توانایی بریتانیا در جنگ با تروریسم در صورتی که با همکاری سایر کشورهای اتحادیه اروپا باشد "موثرتر" خواهد بود.

اوباما گفته است که باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا از نظر بازار کار و رشد تجاری و مالی برای این کشور منفعت خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این مقاله افزوده چنانچه بریتانیا اتحادیه اروپا را ترک کند، این کشور در مقابله با تروریسم، بحران پناهجویان و مشکلات اقتصادی از قابلیت‌های کمتری برخوردار خواهد بود.

اوباما علیرغم انتقاداتی که از جانب برخی از مقامات ارشد بریتانیایی مطرح شده از حقش برای اظهارنظر در مورد این مسئله دفاع کرده است.

موضع‌گیری آشکار آقای اوباما در دفاع از باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا باعث برانگیختن خشم کسانی شده که در مورد ترک اتحادیه اروپا فعالیت می‌کنند.

کمپین موسوم به "به ترک رای دهید" اوباما را به "ریاکاری و دورویی" متهم کرده است.

بوریس جانسون، شهردار لندن هم گفته است که دیدگاه آقای اوباما "نامفهوم" و "ناهماهنگ" است.

قرار است رفراندوم ماندن یا ترک بریتانیا در اتحادیه اروپا در ماه ژوئن (دو ماه) دیگر برگزار شود.

کد خبر 331369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha