همشهری‌آنلاین: به دنبال وقوع انفجار در آنکارا که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، رئیس‌ جمهور ترکیه تصریح کرد که این کشور در سال‌های اخیر به هدفی برای حمله‌های تروریستی تبدیل شده است.

erdogan

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی عصر روز یکشنبه 23 اسفند در آنکارا تصریح کرد: سازمان‌های تروریستی و کسانی که از آن‌ها به عنوان ابزاری به نفع خود استفاده می‌کنند هر بار که از نیروهای امنیتی ما شکست می‌خورند روش‌های غیراخلاقی را برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در پیش می‌گیرند.

عصر روز یکشنبه یک بمب در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس در بلوار آتاتورک در منطقه کیزیلای آنکارا منفجر شد، که طبق آمار اعلام شده تا لحظه تنظيم اين خبر، به کشته شدن 34 تن و زخمی شدن 125 تن دیگر انجامید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، اردوغان افزود: چنین حمله‌هايي که وحدت ملت و کشور ما را هدف قرار می‌دهد هرگز از عزم و اراده ما نخواهد کاست بلکه بر عزم ما برای جنگ علیه تروریسم می‌افزاید.

او تأکید کرد: ترکیه در سال‌های اخیر به دلیل بی‌ثباتی در منطقه به هدفی برای حملات تروریستی تبدیل شده است.

رئيس‌جمهور تركيه گفت: ما حق داریم مقابل تمامی تهدیدهاي تروریستی از خود دفاع کنیم. ما با همکاری نهادهای دولت و مردم تروریسم را شکست خواهیم داد و جنگ‌مان را با موفقیت به پایان خواهیم رساند.

اردوغان در عین حال به خانواده‌های قربانیان این انفجار تسلیت گفت و برای زخمی شدگان شفای عاجل از خداوند طلب کرد.

در دوره اخیر انفجارهای تروریستی زیادی در برخی شهرهای ترکیه از جمله آنکارا و استانبول رخ داده است که مسئولیت برخی از آن‌ها را داعش برعهده گرفته است. حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)  مسئولیت آخرین انفجاری را که در آنکارا پيش از اين رخ داد به عهده گرفت.

کد خبر 328162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha