همشهری آنلاین: روزنامه دولتی "ینی شفق" ترکیه اعلام کرد بمب‌گذاری آنکارا که ۲۸ کشته و حدود ۶۰ زخمی بر جا گذاشت، توسط یک کرد سوری صورت گرفته است.

Ankara blast

به نوشته ینی شفق، این مرد که صالح نجار نام داشت، با تطابق اثر انگشت‌هایش که هنگام ورود به ترکیه به همراه آوارگان سوری ثبت شده بود، شناسایی شد. خودروی بمب گذاری شده، دو هفته پیش در شهر ازمیر اجاره شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، این روزنامه برای اعلام این مطالب به هیچ منبعی اشاره نکرده است و در حال حاضر نمی توان صحت این خبر را تأیید کرد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را که شب گذشته در محله ای اداری در مرکز پایتخت ترکیه روی داد، بر عهده نگرفته است.

بنا بر اعلام ارتش ترکیه، اتوبوس های حامل نظامیان که پشت چراغ قرمز توقف کرده بودند، هدف این حمله بودند. این تقاطع در محله کیزیلای، در فاصله کمتر از 500 متری پارلمان ترکیه قرار دارد. انفجار در ساعت اوج ترافیک و حدود ساعت 18 و 30 دقیقه (ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ) روی داد.

The map of the Ankara attack site

احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه که قرار بود برای شرکت در نشست شورای اروپا با موضوع مهاجرت به بروکسل برود، پس از این حمله سفر خود را لغو کرد. این نشست قرار بود روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود.

منبعی نزدیک به دستگاههای امنیتی ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد رد جدایی طلبان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در این حمله دیده می شود. منابع نظامی دیگری در جنوب شرقی ترکیه نیز داعش را مسئول این حمله دانستند.

ترکیه بیش از پیش درگیر جنگ سوریه شده و این در حالی است که تنش ها در مناطق جنوب شرقی این کشور که بیشتر کردنشین است، همچنان ادامه دارد. ارتش ترکیه به تازگی مواضع کردها را در شمال سوریه بمباران کرده است.

دهم اکتبر هنگام تجمع فعالان اتحادیه ها و طرفداران کردها در مقابل ایستگاه قطار آنکارا در دو حمله انتحاری که گفته شد کار داعش بوده است، بیش از 100 تن کشته شدند.

12 ژانویه نیز در حمله انتحاری دیگری در استانبول 10 گردشگر آلمانی کشته شدند.

کد خبر 325552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha