جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دنبال کشته شدن دو سرباز ارتش بوسنی و هرزگوین در یک حمله تروریستی، شورای وزیران روز جمعه در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

اعلام عزای عمومی در بوسنی و هرزگوین

به گزارش ایرنا، دفتر دادگستری بوسنی و هرزگوین با انتشار بیانیه ای قتل دو سرباز در سارایوو را که شامگاه چهارشنبه اتفاق افتاد یک اقدام تروریستی اعلام کرد.

رسانه های خبری چاپ سارایوو گزارش دادند که شخص مهاجم که «انس اومراگیچ» نام دارد و از اعضای گروه وهابی است در این حمله تروریستی با سلاح اتوماتیک به سمت 2سرباز نیروهای مسلح بوسنی و هرزگوین شلیک کرد و موجب قتل آنان شد.

گفته شده است که «اومراگیچ» پس از محاصره در خانه ای از سوی پلیس، با انفجار انتحاری خودکشی کرد.

«دنیس زویزدیچ» رییس شورای وزیران بوسنی و هرزگوین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سارایوو گفت، نیروهای مسلح بوسنی و هرزگوین پس از کشته شدن دو سرباز یاد شده تدابیر امنیتی را در سراسر کشور ارتقا دادند.

زویزدیچ پس از نشست فوق العاده شورای وزیران بوسنی و هرزگوین حمله به این دو سرباز را حمله به کشور دانست.

«ملادن ایوانیچ» عضو هیات ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین نیز در این باره گفت: مساله تروریسم در این کشور می بایست به لحاظ سیاسی و امنیتی مورد توجه بیشتری قرار گیرد و نهادهای امنیتی ظاهرا با دو اقدام تروریستی که در 6 ماه گذشته اتفاق افتاد این مساله را جدی نگرفته اند.

«دراگان چوویچ» رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین هم در گفت و گو با شبکه یک تلویزیون (TV 1) این کشور هشدار داد، تمامی نهادها و آژانس ها، نهادهای اطلاعاتی، پلیس و قوه قضائیه می باست جسورانه و بطور حرفه ای عمل کنند تا بتوان منشاء مشکلات افراط گرایی و تروریسم را کنترل و به موقع عمل کرد.

«میلوراد دودیک» رییس جمهوری صربسکای بوسنی و هرزگوین نیز قتل دو سرباز این کشور در سارایوو را یک اقدام تروریستی خواند و گفت هدف حمله تروریستی به طور تصادفی انتخاب شده است.

وی تاکید کرد، سرویس اطلاعاتی در بوسنی و هرزگوین قبلا گفته بود که حدود سه هزار و 400 تن در این کشور آماده انجام اقدام های تروریستی هستند، ولی این هشدار به شکل مطلوبی درک نشده است.

به گفته دودیک، اعضای گروه تروریستی داعش در حال بازگشت از سوریه هستند که موجب بی ثباتی در کشور خواهند شد.

حمله تروریستی به دو سرباز یاد شده در حومه شهر سارایوو نگرانی افکار عمومی این کشور را موجب شده است.

بنا به این گزارش، فرد مظنون پس از کشتن 2سرباز ارتش بوسنی و هرزگوین در هنگام فرار از محل حادثه به یک اتوبوس شهری نیز شلیک و راننده و 2 مسافر را مجروح کرد.

کد خبر 314446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha