همشهری آنلاین: کردهای سوریه چهارشنبه (۲۹ مهر) چهارمین منطقه خودمختار خود را در شمال این کشور که اصطلاحا به آنها "کانتون‌های خومختار" گفته می‌شود تشکیل داده‌اند.

سوریه

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، کانتون جدید که چهارمین کانتون کردی در مرزهای ترکیه و سوریه محسوب می‌شود، در شهر تل ابیض و مناطق پیرامونی آن تا شهر کوبانی تاسیس شده است. چندی پیش کردها هر دو این شهرها را با حمایت هوایی آمریکا از داعش پس گرفته‌اند.

هم اکنون برخی مسئولان کرد سوریه در روسیه به سر می‌برند و تلاش دارند تا موافقت مسکو را با به رسمیت شناختن این مناطق خودمختار چهارگانه به دست آورند.

کردهای سوریه همچنین از روسیه خواسته‌اند تا به آنها اجازه دهد یک نمایندگی در مسکو دایر کنند که هماهنگی و پیشبرد امور مربوط به کردهای سوریه را پیگیری کند. کردهای سوریه در بسیاری از کشورهای جهان چنین نمایندگی‌هایی دارند.

هنوز مسئولان کرملین در مورد درخواست‌های مذکور پاسخ رسمی و مشخصی نداده‌اند.

نوار شمالی سوریه از شرق و در مرزهای عراق گرفته تا کرانه مدیترانه در غرب منطقه تحت نفوذکردهای این کشور محسوب می‌شود. کردها تا کنون در این منطقه سه کانتون جزیره در شرق، کوبانی در مرکز و عفرین در شرق ایجاد کرده‌ بودند. این کانتون‌ها هر یک دارای حکومت، پارلمان و نیروی نظامی خاص خود هستند اما به طور کلی و در موارد حساس با یکدیگر همکاری کاملی دارند.

کد خبر 311212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha