دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

دیدار بشار اسد: کمتر از یک هفته پس از آنکه بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در سفری غیرمنتظره و بی‌سابقه در ۵سال اخیر به روسیه سفر کرد اکنون وزیر امور خارجه عمان برای مذاکره راهی دمشق شده است.

روابط بین الملل

خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) گزارش داده كه روز گذشته بشار اسد، رئيس‌جمهور‌ سوريه در دمشق با يوسف بن علوي، وزير امور خارجه عمان ديدار و گفت‌وگو كرده است. براساس اين گزارش، در اين ديدار 2 طرف بر ادامه همكاري‌هاي 2 كشور براي ثبات و امنيت در منطقه تأكيد كرده‌اند.

سه‌شنبه هفته گذشته رئيس‌جمهور سوريه در سفري كه كشورهاي غربي را شوكه كرد ديداري مهم با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه داشت. به‌دنبال اين ديدار شوراي همكاري خليج‌فارس اعلام كرد اسد در مذاكرت براي حل بحران نقش دارد اما نمي‌تواند نقشي در دوران انتقالي بازي كند. عمان برخلاف برخي ديگر از كشورهاي عربي از ابتدا از راهكار سياسي در سوريه دفاع كرده است.

خبرگزاري سوريه گزارش داده كه در ديدار اسد و وزير امور خارجه عمان درباره مبارزه با تروريسم در سوريه و راه‌حل‌هاي حل و فصل بحران اين كشور مذاكره شده است. بشار اسد در اين ديدار تأكيد كرد كه مردم سوريه قدردان مواضع عمان در قبال اين كشور هستند و از تلاش‌هاي صادقانه‌ مسقط براي كمك به سوري‌ها جهت تحقق خواسته‌هايشان كه به رنج‌هايشان در مقابل تروريسم پايان دهد و حاكميت كشور و تماميت ارضي آن را حفظ كند، استقبال مي‌كنند.

وزير خارجه عمان هم در اين ديدار با تأكيد بر خواسته كشورش جهت حفظ تماميت ارضي سوريه و ثبات آن، اعلام كرد كه كشورش به اين مسير ادامه مي‌دهد و هر نوع تلاش ممكن را براي پايان بحران سوريه انجام خواهد داد. عمان در بسياري از موارد به‌عنوان ميانجي ميان آمريكا و كشورهاي ديگر منطقه عمل كرده و به همين‌خاطر سفر وزير امور خارجه اين كشور به دمشق نظرها را به‌خود جلب كرده است. روز يكشنبه و پيش از سفر به دمشق هم وزير امور خارجه عمان با سرگئي لاوروف، همتاي روس‌ خود تلفني گفت‌وگو كرده و 2 طرف بر لزوم يافتن راه‌حل سياسي براساس بيانيه ژوئن سال 2012تأكيد داشتند.

کد خبر 311652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha